Laadpaal Mill en Sint Hubert

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

De grote opmars van elektrisch rijden is begonnen. Hierdoor zien we ook dat de openbare oplaadplekken steeds voller raken. Overweeg dan zeker eens een slimme laadpaal in Mill en Sint Hubert aan huis. Middels een laadstation op eigen terrein ben je altijd verzekerd van een volle accu van jouw Citroën e-SpaceTourer XL 50 kWh + Audi e-tron Sportback 50 quattro. Je kunt altijd direct je auto aan de lader zetten en het is veel voordeliger. Op EVPlan.nl vind je bruikbare informatie over betrouwbare laadpalen, vertellen we je waar je zoal op moet letten en kom jij in contact met vakkundige experts voor installatiewerk die werken in jouw gemeente.

  • Met behulp van jouw eigen elektrische laadpaal kan je heel goedkoop je eigen auto tanken.
  • Niet meer wachten bij een bezette laadpaal.
  • Je beschikt altijd over een volle accu, geen zorgen meer over de actieradius.
  • Autorijden voor gunstige tarieven wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis bestel je al vanaf €955.
  • Een laadstation bij de woning verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Mill en Sint Hubert

Elektrisch rijden is de afgelopen jaren flink gegroeid. Het opladen van een elektrisch voertuig als onder andere de BMW iX3 kan op diverse manieren. Een eigen goedkope laadpaal Mill en Sint Hubert kopen is iets wat we steeds meer zien. Het is ontzettend handig in gebruik en je kunt rekenen op een goede actieradius. Daarnaast is het een stuk goedkoper dan een openbaar laadpunt. Je hebt te maken met de volgende kosten: de initiële aanschaf + installatie en de kosten van jouw eigen stroom (met zonnepanelen wordt het helemaal voordelig rijden). Je moet wel de beschikking hebben over een eigen parkeerplaats. Welke laadpaal is nu handig voor mijn EV en mijn woning/meterkast? In onze keuzehulp check je handige tips en adviezen voor laadpaal laten installeren in Mill en Sint Hubert. Bekijk ook meer info over Voordeligste laadpaal.

Wallbox of vrije laadpaal
Een laadstation Mill en Sint Hubert kan op 2 manieren worden geplaatst. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een montagepaal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Houd rekening met de afstand tot de parkeerplaats van jouw EV (dan heb je minder kabels nodig).

1-fase aansluiting of 3-fasen aansluiting
De 1-fase variant werkt met een standaard 230V aansluiting. Het heeft een standaard vermogen van 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen. Elke meterkast beschikt over minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). Een 3-fase laadstation maakt gebruik van krachtstroom (400V). Het maximale vermogen is 11 kW. Een 3-fase laadstation heeft dus een oplaadkracht die 3 keer hoger ligt. Is je meterkast nog niet geschikt voor een 3-fase aansluiting? Je kunt dan de benodigde werkzaamheden laten uitvoeren door een elektricien in Mill en Sint Hubert. Tenslotte moet de netbeheerder een aanpassing doen aan jouw aansluiting.

Een oplaadpaal aan huis?

Goedkoop laden en niet meer zoeken naar een vrij laadstation

Vaste of losse kabel
Je hebt de keuze uit een laadzuil met een geïntegreerde vaste kabel of een losse stekker. Het grootste gemak van de vaste variant is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Een ander voordeel is dat ze verkrijgbaar zijn in verschillende lengtes, bij Alfen bijvoorbeeld tot wel 8 meter. Het minpunt is dat de kabel een minder lange levensduur heeft omdat er regen/sneeuw of andere viezigheid in de kabel kan komen (dit is natuurlijk niet het geval als je binnen laadt). Een ander nadeel is dat het er niet zo netjes uit ziet. Bovendien moet je opletten dat de ene auto weer net een andere kabel nodig heeft dan de andere.

Het belangrijkste pluspunt van een losse kabel (dus met alleen een socket) is dat dit geschikt is voor meer verschillende auto’s. Daarvoor neem je de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Bovendien oogt het minder rommelig en is de kwaliteit van de stekker gewaarborgd. Het belangrijkste nadeel is dat je steeds een extra handeling moet uitvoeren als je wilt laden. Je moet dan eerst de kabel uit je auto halen, om daarna het geheel te connecten. Een laadzuil met losse kabel wordt meestal aanbevolen. Koop je een nieuwe elektrische auto? In dat geval hoef je het laadpunt niet om te bouwen. Alternatief: kies ook eens voor snelladers in Mill en Sint Hubert.

Enkel of dubbel laadpaal: wat zijn de verschillen
Er bestaan twee types: een enkel of een dubbel laadstation. Hetgeen waar ze in verschillen is het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een enkelvoudige paal heeft 1 ingang, en kan dus maar 1 auto laden, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Dit is praktisch als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt of wanneer je een extra service wil bieden aan bezoekers.

Slimme functies
De nieuwe generatie laadoplossingen hebben intuïtieve slimme laadfuncties. Hierbij delen we meer informatie over slimme laadpunten en de toepassingen daarvan.

  • Dynamic Load Balancing: voorkomt dat de stroom uitvalt.
  • Peak shaving: helpt overmatig verbruik tijdens piekuren voorkomen.
  • Gezichtsherkenning: laadpaal wordt alleen ontgrendeld met jouw gezicht.
  • Gebarenherkenning: door middel van simpele gebaren een laadsessie starten of beëindigen.
  • AutoStart / Plug&Charge: direct laden wanneer de kabel wordt aangesloten.
  • Abonnementen & Laadpas: eenvoudig jouw laadpaal openstellen voor derden.

Laadpaal installateur Mill en Sint Hubert vergelijken

De huidige prijzen van laadpalen liggen nogal uiteen. De prijs van een laadstation voor thuis varieert van €850 t/m €3300. De aanschafkosten hangen vooral af van de laadcapaciteit van het station. Hoe krachtiger het vermogen, hoe sneller de batterij van de auto laadt. Bovendien zien we steeds meer slimme wallboxen en palen met leuke extra’s als Autostart die een hogere verkoopprijs hebben. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Mill en Sint Hubert.

Soort laadpaalVermogenOplaadtijdTarief
1-fase laadpaal3,7 kW10 uur€520- €640
1-fase laadpaal7,4 kW5 – 7 uur€505- €640
3-fase laadpaal11 kW3 – 4 uur€695- €795
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€845- €1020
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis exclusief installatiekosten.

Populaire merken

  1. EVBox:Geschikt voor elke elektrische auto.
  2. Wallbox (wandlader): Meest betrouwbare en veilige optie voor het opladen van je auto.
  3. NewMotion: laad probleemloos overal op in het grootste publieke laadnetwerk van Europa.
  4. Alfen: DEKRA (voorheen KEMA), CE en Z.E. Ready gecertificeerd.
  5. Mennekes: Sterk, duurzaam en efficiënt.
  6. EVhub: Een van de voordeligste aanbieders in de markt.
  7. Webasto: Populaire Pure en Live modellen scherp geprijsd.
  8. Ecotap: Stevige, gebruiksvriendelijke en zelfvoorzienende palen.
  9. Blue Current: Gecertificeerd laadpunt en voldoet aan alle Nederlandse veiligheidsnormen.
  10. Chargepoint: Zeer eenvoudig te bedienen laadstation.
  11. Myenergi / Zappi: Altijd en overal inzicht via de mobiele App.
  12. Tesla Wall Connector: Model X, Model S en Model 3 laden met verschillende stroomsterkten.
  13. NRGkick: Met slimme geïntegreerde energiemeter.
  14. Alternatieve leveranciers: ABB, Delta, Etrel, Eaton, Etrel, Hypercharger, Flexicharge, Keba & Tritium, Zaptec, Xcharge, Efacec.

laadstation-thuis-vergelijken

Kosten voor installatie 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in Mill en Sint Hubert variëren van €320 en +/- €2050. Deze prijs komt tot stand door of er iets in de meterkast omgezet moet worden en de afstand tussen de meterkast en de locatie waar het laadstation komt. Hoe meer afstand er overbrugd moet worden, hoe meer er gegraven moet worden en hoe meer meters kabel er benodigd is.

Informatie over laadpassen
Tegenwoordig wordt bij plaatsing van een laadpaal voor een elektrische auto een Backoffice abonnement gekozen. Men hoeft dat niet af te nemen, echter mis je dan wel wat handige toepassingen. De kosten van abonnementen voor laadpalen bedragen ongeveer €6,00 per maand.

  • Altijd inzicht in je laadgebruik.
  • Laadsessies thuis verrekenen met werkgever.
  • Gast Tarief instellen.
  • Je kunt rekenen op 24/7 support en actuele software.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Vergelijk aangesloten deskundigen uit jouw omgeving.

Rekenvoorbeeld besparing elektrisch rijden

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De elektrische auto zelf en het thuislaadpunt plus installatie kennen een aantrekkelijke terugverdientijd. Onderstaand maken we het duidelijk middels een rekenvoorbeeld. In het voorbeeld gaan we uit van een kilometrage van 1062 kilometer per maand. Hiermee checken we welke besparing er mogelijk is. Hierbij zijn de volgende tarieven van toepassing (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Mill en Sint Hubert):

  • Benzine rijden 2024: €0,125/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,047/km
AandrijvingTarieven p/kmPer maandPer jaar
Benzine€0,125€132,75€1593,00
Elektrisch€0,047€49,91€598,97
Besparing€0,0780€82,84€994,03
Tabel met besparing elektrisch rijden t.o.v. benzine in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Mill en Sint Hubert

Een elektrische auto gekocht, maar is er onvoldoende ruimte voor een eigen laadstation? En is er nog geen openbaar laadpunt in de buurt? In die situaties mag je een openbaar oplaadpunt in Mill en Sint Hubert aanvragen bij de gemeente. Houd rekening met verschillende voorwaarden:

  • Er kan geen laadpunt op jouw eigen terrein aangesloten worden.
  • Er is nog geen openbaar laadstation (gepland) dichtbij jouw woon- of werkadres.
  • Je hebt een EV of hybride wagen in bezit met een aanzienlijke actieradius.

In de situaties waarin voldaan wordt aan de voorwaarden bekijkt een ambtenaar jouw aanvraag. De gemeente heeft altijd de beslissingsbevoegdheid als het gaat om of en op welke plek de laadzuil neergezet wordt. Ze checken daarvoor aspecten zoals zichtbaarheid en parkeerdruk. Iedereen mag het gebruiken. Alle details is terug te lezen op www.gemeente-mill.nl. Hier kun je ook terecht voor vragen of de gemeente subsidies verstrekt. Het merendeel van de gemeenten kiezen ervoor de exploitatie te laten verlopen via Openbaarladen.nl. Via deze website kan je zonder gedoe een openbare laadpaal aanvragen. Op EVplan.nl lees je ook alles over Duurzame mobiliteit.

Overzicht openbare laadpunten (november 2024)

Laadstations in Mill en Sint Hubert zijn veel beschikbaar. Iedereen met een abonnement kan daar gebruik van maken. Let op: het is wel vrij prijzig. De prijzen wisselen tussen de €0,295 – €0,590 p/kWh. Om te laden moet je een laadpas abonnement hebben. In het volgende schema treft jij de openbare laadstations in Mill en Sint Hubert. Doorzoek daarnaast laadplekken en verkopers in Cuijk, Boekel, Gemert-Bakel, Landerd en Uden.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden mill-en-sint-hubert-5455

Informatie over laadpunten voor bedrijven (zakelijk)

Een laadpaal bij je bedrijf is heel praktisch voor bijv. je personeel en relaties. Heb je een bedrijf met een parkeercapaciteit van 10 auto’s? Op basis van de huidige wetgeving moet 1 op de 10 parkeerplaatsen geschikt zijn om een EV te laden. Zakelijke laadpalen hebben veel financiële voordelen waaronder de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Je kunt tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 36% aftrekken.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Zelf beslissen wanneer en hoe snel jij de investering voor de laadpaal afschrijft (tot 75%).
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Aftrek van kleine investeringen in bedrijfsmiddelen, erg relevant voor de beginnende bedrijven.
  • Daarbovenop kan je iets bijverdienen door andere gebruikers te laten betalen voor het laden.


De meest gestelde vragen (FAQ) over elektrisch laden

Wat kost zo’n eigen laadstation aan huis?
Een laadpaal bij de woning inclusief installatiewerk kost tussen de €800 – €2275. De prijsindicatie wordt grotendeels bepaalt door af het soort laadsysteem (wel of geen slimme functies), de benodigde capaciteit (laadvermogen), afstand tussen de meterkast en de locatie waar het station komt en extra werkzaamheden in de meterkast zoals een nieuwe groepenkast (of losse extra groep).

Welke prijzen gelden er voor het thuis opladen van de EV?
Het thuis opladen van een elektrische auto is erg aantrekkelijk. De kilowattuurprijs betaal je gewoon via de normale energierekening aan je stroomleverancier voor je woning zoals Essent, Energiedirect, Engie, Eneco, NLE en Pure energie, Vandebron, Oxxio, PowerPeers. Rekenen op zo’n €0,235 per kWh. De kosten van elektrisch autorijden komen daarmee uit op ongeveer €4,00 p/100 km. Om een indicatie te geven: een normale auto op benzine kost al gauw €9,65 per 100 kilometer. Als je het integreert met zonnepanelen kan je na een aantal jaren zelfs zo goed als gratis laden. Een normale EV eist 10 – 16 zonnepanelen om jaarlijks kostendekkend op zelfgeproduceerde zonne-energie te rijden in de provincie Noord-Brabant.

Hoe werkt de installatie?
De leverancier legt een aparte stroomgroep aan in het centrale stroompunt in je huis. Dit voorkomt overbelasting van het stroomnet. Van de stroomkast legt men de benodigde kabels aan richting de installatie plek. Samen met de installateur overleg je waar het laadpunt het beste kan komen zodat er niet al te veel graafwerk nodig is. Jouw laadpaal installateur in Mill en Sint Hubert plaatst het als wallbox aan de muur of op een montagepaal.

Kan er een laadpaal aangesloten worden op mijn laadpaal?
Doorgaans is elke meterkast aan te passen om een elektrische auto van stroom te voorzien. Bij oudere woningen moet er vaak wel wat omgezet worden. Belangrijk is of de meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgevoerd. De allereerste elektrische auto’s konden worden geladen op 1-fase stroom (220V). Moderne EV’s kan je enkel laden met een 3-fasen aansluiting. Je komt het ook vaak tegen als krachtstroom. Je kunt zo tot wel 3 keer sneller laden. Een laadpunt installatiebedrijf in Mill en Sint Hubert kan dit uit handen nemen. De geschatte kosten van zo’n service bedragen ongeveer €1000. Let op: door deze verzwaring betaal je mogelijk een hoger vastrecht.

Wat is het verschil tussen een type 1 en type 2 stekker?
Stekkers zijn verkrijgbaar in type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt gebruikt door Japanse & Amerikaanse automerken. Model 2 wordt gebruikt door merken uit Europa. De beschikbare elektrische auto’s in Mill en Sint Hubert kunnen opgeladen worden met de type 2 stekker. Ook openbare laadpalen in Nederland beschikken over type 2 (Mennekes).

Is er subsidie beschikbaar voor een laadpaal aan huis?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Iedere provincie is vrij om hier eigen beleid voor te schrijven. De gemeente Mill en Sint Hubert heeft op dit ogenblik geen subsidieregelingen voor een particuliere laadpaal aan huis. Wat mogelijk wel interessant is, is om een openbaar laadpunt aan te vragen. Je kunt aanvragen of het oplaadpunt nabij jouw woning geïnstalleerd kan worden. Bekijk ook www.gemeente-mill.nl.


Alle plaatsen in deze gemeente

Plaats een reactie