Laadpaal Deurze

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is de toekomst. Dat betekent ook dat er soms geen openbare oplaadplek te vinden is. EV-rijders kiezen dan ook steeds vaker voor een slimme laadpaal in Deurze aan huis. Middels een zelfvoorzienend laadstation ben je altijd verzekerd van een plekje voor jouw Audi Q4 e-tron & Renault Zoe ZE50 R135. Altijd een vrije plek bij de laadpaal en het is een stuk voordeliger. Op dit portaal bekijk je extra informatie over geschikte soorten laadstations, bieden we een aantal handige kooptips en kan jij snel een vrijblijvende offerte opvragen bij leveranciers die werken in jouw gemeente.

  • Door te investeren in een eigen elektrische laadpaal worden je kilometers nog goedkoper.
  • Niet meer wachten bij een bezette laadpaal.
  • Je beschikt altijd over een volle accu, altijd 100% actieradius.
  • Autorijden zonder onkosten als je ook kiest voor zonnepanelen.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis kun je al aanschaffen vanaf €925.
  • Een privé laadstation aan huis heeft normaal gesproken een terugverdientijd van zo’n 7 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Deurze

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Het opladen van een elektrisch voertuig zoals bijvoorbeeld de BMW i4 gaat steeds eenvoudiger. Een extra goedkope laadpaal Deurze kopen biedt veel voordelen. Het is gemakkelijk en snel en je hebt dan de zekerheid van een volle accu. Daarbovenop is het een stuk goedkoper dan een openbaar laadpunt. De kosten waar je mee te maken krijgt zijn de aanschaf en installatie van de paal en de kWh prijs voor de stroom (eventueel zelf op te wekken met zonnepanelen). Het enige wat je verder moet hebben is een eigen parkeerplaats. Welke laadpaal is geschikt voor mijn auto en mijn situatie? In onze keuzehulp bieden wij tips en adviezen voor laadpaal laten installeren in Deurze. Zie ook onze informatie over Vergelijk laadpassen.

Wallbox of vaste laadpaal
Een laadstation Deurze kun je op twee wijzen aanbrengen. Je zet ‘m vast aan de muur als wandbox of op een montagepaal. Verder zijn er geen verschillen. Achterhaal de afstand tot de parkeerplek zodat je geen lange laadkabels nodig hebt.

1-fase of 3-fasen station
De 1 fase aansluiting kan laden met de standaardaansluiting van 230V. Het systeem werkt dan op standaard 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen per uur. Ieder huis in Nederland heeft zo’n 1-fase aansluiting (1x30a of 1x40a). Het 3-fase systeem maakt gebruik van 3x 230 V (krachtstroom). Reken dan op z’n 11 kW laadvermogen per uur. Het 3-fase systeem kan dus wel 3 keer sneller laden dan een 1-fase laadpunt. Heb je geen 3-fase aansluiting? Je kunt eenvoudig deze krachtstroomaansluiting laten aanleggen door een erkende elektricien in Deurze. Tenslotte moet de netbeheerder een aanpassing doen aan jouw aansluiting.

Een oplaadpaal aan huis?

Voordelig opladen en nooit meer in de rij bij een laadstation

Losse of vaste kabel
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een vaste kabel of een afneembare/losse kabel. Het gemak van een vastzittende kabel is dat je niet eerst een losse kabel uit je koffer hoeft te halen. Een ander voordeel is dat ze beschikbaar zijn in allerlei lengtes, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Waar je op moet letten is dat de kabel wat sneller vies wordt omdat er regen/sneeuw of andere viezigheid in de kabel kan komen (uitzondering is natuurlijk als je binnen kunt laden). Wat we ook vaak horen is dat het een rommelig geheel wordt. Daarbij kan het zijn dat je niet alle EV’s kunt laden met een vaste kabel.

Het gemak van een losse kabel (ofwel een socket) is dat elke soort EV kan opladen. Het opladen gebeurt namelijk met de reguliere meegeleverde kabel. Evenzeer ligt de kabel niet zo in het zicht en gaat jouw kabel langer mee. Het belangrijkste nadeel is dat je een stap extra moet uitvoeren als jij de EV even snel wil bijladen. Je moet dan eerst de kabel uit je auto halen, pas daarna kan je ‘m aansluiten. Een laadzuil met losse kabel werkt in de praktijk vaak het best. Koop je over een paar jaar een nieuw elektrisch voertuig? In zo’n scenario ben je geen extra geld kwijt aan een aanpassing van het laadstation. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Deurze.

Enkele vs dubbele laadpaal
Je kan kiezen uit een enkel of een dubbel laadstation. Het verschil zit hem in het aantal auto’s dat aangesloten kunnen worden. Een enkele paal kan maximaal 1 auto tegelijk opladen, een dubbel laadpunt kan 2 auto’s tegelijk laden. Dit is praktisch wanneer je gezin over 2 voertuigen beschikt of juist voor bedrijven.

Slimme toepassingen
De huidige laadsystemen worden gekenmerkt door steeds vaker slimme laadfuncties. In de volgende paragraaf bekijk jij meer achtergrondinfo over slimme laadpunten en wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

  • Dynamic Load Balancing: automatische optimalisering en verdeling van stroom.
  • Peak shaving: voorkom kosten die uw netbeheerder in rekening kan brengen bij het overschrijden van het piekvermogen.
  • Gezichtsherkenning: een veilige functie waardoor alleen jij de paal kan bedienen.
  • Gebarenherkenning: Geen pasje of sleutel meer nodig, enkel een simpel gebaar.
  • AutoStart / Plug&Charge: eenvoudig laadsessies starten door uitsluitend in te pluggen.
  • Abonnementen & Laadpas: Ontvang automatisch een vergoeding voor laadtransacties op jouw eigen adres.

Laadpaal installateur Deurze vergelijken

De huidige prijzen van laadpalen lopen zeer uiteen. De investering van een laadstation voor thuis wisselt tussen de €875 en €3175. De uiteindelijke prijs wordt voor het grootste gedeelte gevormd door het vermogen van de laadpaal. Hoe hoger het vermogen, hoe sneller de batterij van de auto laadt. Verder onderscheiden we slimme wallboxen en palen met toffe features als Autostart die kostbaarder zijn. In de lijst hieronder staan de huidige kosten laadpaal Deurze.

Type stationCapaciteitOplaadtijdPrijzen
1-fase laadpaal3,7 kW11 – 12 uur€545- €610
1-fase laadpaal7,4 kW5 – 6 uur€505- €645
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€680- €760
3-fase laadpaal22 kW1,8 – 2 uur€850- €1035
Kosten van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Bekende leveranciers

  1. EVBox:Mogelijk om laadvermogen te upgraden.
  2. Wallbox (wandlader): De beste manier van elektrisch opladen.
  3. NewMotion: slimme laadservices voor thuis.
  4. Alfen: Betrouwbare laadpalen van Nederlandse bodem.
  5. Mennekes: Ruim aanbod laadzuilen, wandladers en kabels.
  6. EVhub: Laadstations van hoogwaardig slagvast polycarbonaat.
  7. Webasto: Populaire systemen al vanaf €595,00.
  8. Ecotap: DC-snellaadpunten voor plug-in hybrides en EV’s.
  9. Blue Current: Compacte, betrouwbare en gemakkelijke laadstations.
  10. Chargepoint: Koppeling aan uw eigen afreken- of toegangssysteem.
  11. Myenergi / Zappi: Ingebouwde aardlekschakelaar voor wisselstroom tot 30mA.
  12. Tesla Wall Connector: De beste oplossing voor jouw Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Flexibel en compact systeem, ideaal voor op reis.
  14. Zie ook merken als: ABB, Delta, Etrel, Enovates, Etrel, Hypercharger, Schneider Electric , Keba of Tritium, Efacec, Zaptec, Xcharge.

laadstation-thuis-vergelijken

Prijzen voor installatie 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in Deurze variëren van €450 en ongeveer €2075. De totale kosten hangen af van het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden en de afstand tussen meterkast en de laadpaal. Hoe groter de te overbruggen afstand, hoe meer graafwerk er gedaan moet worden en hoe meer prijzige kabels aangelegd moeten worden.

Abonnementstarieven laadpassen
Tegenwoordig wordt bij de installatie van jouw laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Het kan ook prima zonder, echter mis je dan wel wat handige toepassingen. De kosten van een laadpaal abonnement bedragen circa €5,25 (maandelijks).

  • Online inzicht in laadsessies.
  • Automatische verrekening werkgever.
  • Eventueel kun je andere EV-bezitter bij jou laten laden.
  • Helpdesk 24/7 bereikbaar + software updates.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Check populaire vakmannen uit jouw streek.

Jaarlijkse besparing met elektrisch rijden

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. Het kopen van een elektrische auto en het thuislaadpunt kennen een aantrekkelijke terugverdientijd. Onderstaand illustreren we dit met een rekenvoorbeeld. Nederlandse automobilisten rijden elk jaar circa 1163 kilometer (maandelijks). Op basis daarvan berekenen we hoeveel je bespaart met elektrisch rijden. In ons voorbeeld nemen we de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Deurze):

  • Benzine rijden 2024: €0,115/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,043/km
SoortKosten p/kmPer maandP/jaar
Benzine rijden€0,115€133,75€1604,94
Elektrisch rijden€0,043€50,01€600,11
Besparing€0,072€83,74€1004,83
Kosten elektrisch vs benzine rijden in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Aa en Hunze

Rijd je een elektrische auto, maar heb je thuis geen plek voor laadstations? Zijn er in de wijk geen nog openbaar oplaadpunt Je mag dan zo’n openbaar oplaadpunt in Deurze aanvragen bij de gemeente. Houd rekening met verschillende voorwaarden:

  • Je kunt geen laadpunt op eigen terrein realiseren.
  • Er is nog geen openbaar laadstation aanwezig in jouw directe omgeving.
  • De indiener beschikt over een EV/hybride auto met een minimale actieradius en/of accucapaciteit.

Wanneer je voldoet aan de gestelde eisen neemt de gemeente de aanvraag in acht. De gemeente geeft aan of en op welke plek de laadzuil komt te staan. Ze checken daarvoor facetten als vindbaarheid en technische haalbaarheid. Elk huishouden mag het gebruiken. Meer informatie vind je op www.aaenhunze.nl. Daar kan je ook naartoe om te kijken of je in aanmerking komt voor een subsidie. Veel Nederlandse gemeenten hebben de uitvoering neergelegd bij Openbaarladen.nl. Daar kan je heel eenvoudig een openbare laadpaal aanvragen. Of lees meer informatie over Aansluitingen.

Openbare oplaadpunten in de omgeving (november 2024)

Laadstations in Deurze zijn goed vertegenwoordigd. Iedere EV-bezitter heeft de mogelijkheid daar te laden. Het is relatief wel duur. De onkosten bedragen tussen de €0,245 tot wel €0,550 p/kWh. Let op: een laadpas abonnement is een vereiste. In de onderstaande kaart doorzoek jij de openbare laadstations in Deurze. Vergelijk ook laadplekken en installateurs in Eleveld, Geelbroek, Ekehaar, Eldersloo en Nijlande.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden deurze-9457

Mogelijkheden voor zakelijke laadpunten

Een laadpaal naast kantoor is een prettige service voor je eigen werknemers, maar ook voor zakelijke relaties. Heb je een parkeerterrein met tenminste 10 parkeerplaatsen? Op basis van de huidige wetgeving moet ten minste 10% beschikken over een laadpunt. Zakelijke laadpalen zijn financieel ook nog eens het overwegen waard. Als ondernemer kun je profiteren van de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Op deze site lees je hoe je tot wel 75% van de investeringskosten mag afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de totale investering afschrijven in een willekeurig jaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een mogelijkheid voor investeringen in kleine bedrijfsmiddelen, erg relevant voor de beginnende bedrijven.
  • Tevens kan je het laadpunt versneld terugverdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het opladen.


De meest gestelde vragen (FAQ) over elektrisch laden

Wat kost een eigen laadstation aan huis laten installeren?
Een laadpaal voor thuis aanschaffen inclusief installatiewerk zit qua kostprijs tussen de €1075 & €2075. Het hele prijskaartje hangt af van het type laadstation (softwarematige slimme functies), het maximale laadvermogen, afstand tussen de meterkast en de locatie waar het station komt en eventuele aanpassingen in de meterkast zoals een nieuwe groepenkast (of losse extra groep).

Welke prijzen gelden er voor het thuis opladen van de EV?
Je elektrische auto thuis laden is financieel gunstig. Je rekent de kilowattuurprijs af bij je eigen energieleverancier zoals Essent, Engie, Energiedirect, Eneco, Budget energie en Vandebron, Pure energie, Oxxio, Vattenfall. Gemiddeld is dat +/- €0,245 per kWh. De kosten van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €4,15 per 100 kilometer. Even om te vergelijken: een benzineauto kost om en nabij de €10,35 per 100 kilometer. Als je direct ook kiest voor zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. Een EV anno 2024 heeft zo’n 12 – 14 panelen nodig om per jaar op eigen zonne-energie in alle kilometers te kunnen voorzien in de provincie Drenthe.

Hoe wordt het geïnstalleerd?
De expert kan indien noodzakelijk een stroomgroep aanleggen in jouw meterkast. Zo voorkom je dat de boel overbelast raakt. Vanaf de stoomkast vind de kabel via de kruipruimte de weg naar buiten. In overeenstemming met de specialist bereken je wat de meest efficiënte route is om het graafwerk te beperken. De laadpaal installateur in Deurze monteert ‘m in overleg tegen de muur of installeert het op een paal.

Moet er wat omgezet worden in mijn meterkast?
Uiteindelijk is iedere meterkast aan te passen om een elektrische auto van stroom te voorzien. Soms moet er wel wat aangepast worden. Bekijk vooraf wel of je meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgevoerd. De eerste elektrische voertuigen konden nog overweg met 1-fase 220V stroom. De actuele elektrische wagens kunnen enkel worden opgeladen met een 3-fasen systeem. Dit noemen we ook wel krachtstroom. Zo kan je veel sneller laden. Een laadpunt installatiebedrijf in Deurze kan jou hierin ontzorgen. De tarieven hiervan liggen rond de €1075. Bedenk wel: een nieuwe aansluiting kan resulteren in een hoger vastrecht.

Moet ik een type 1 of type 2 stekker hebben?
Stekkers van laadkabels zijn verkrijgbaar in type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt met name toegepast bij Amerikaanse en Japanse modellen. Model 2 wordt gebruikt door de Europese leveranciers. Een groot deel van de favoriete elektrische auto’s in Deurze zijn geschikt voor de type 2 stekker. Ook de openbare laadpunten in ons land hebben doorgaans ook een type 2 mennekes aansluiting.

Kan ik gebruik maken van subsidie voor een thuis laadpaal?
Helaas kun je nu geen gebruik maken van landelijke subsidieregelingen voor een eigen thuislaadpunt. Elke provincie kan hier wel een eigen beleid op maken. De gemeente Aa en Hunze biedt momenteel geen financiële regelingen voor een particuliere laadpaal. Je kunt wel een aanvraag te doen voor een openbaar laadpunt. Je kunt daarbij het verzoek indienen of het openbare laadpunt niet al te ver van jouw woning kan komen te staan. Een verzoek indienen kan op www.aaenhunze.nl.

Plaats een reactie