Laadpaal Vierlingsbeek

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Door deze trend zien we ook dat de openbare oplaadplekken steeds voller raken. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een handige laadpaal in Vierlingsbeek aan huis. Middels een laadstation op eigen terrein hoef je niet bang te zijn voor een lege accu van jouw Polestar 2 & DS 3 Crossback E-Tense. Niet meer wachten op een vrije plek en het is ook financieel gezien een goede investering. Middels onze vergelijker lees je extra informatie over velerlei soorten laadpunten, bieden we een aantal handige kooptips en vind je de beste installateurs bij jou in de regio.

  • Dankzij een elektrische laadpaal bespaar je fors op de energiekosten.
  • Altijd een vrije plek, nooit meer wachten.
  • Altijd een volle accu, en dus een maximale actieradius.
  • Spotgoedkoop rijden als je ook kiest voor zonnepanelen.
  • Een slimme laadpaal aan huis kun je al aanschaffen voor €910.
  • Een individueel laadstation heeft een gemiddelde terugverdientijd van 7-8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Vierlingsbeek

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Het opladen van de accu van een EV zoals bijv. een Volkswagen ID.4 1st kan je tegenwoordig op veel plekken doen. Een eigen goedkope laadpaal Vierlingsbeek kopen is steeds meer in trek. Nooit meer in de rij bij een laadstation en je kunt rekenen op een 100% actieradius. Bovendien is het een stuk voordeliger dan bij onderweg laden. De kosten worden gevormd door een eenmalige investering (aanschaf & plaatsing) en de kosten van jouw eigen stroom (eventueel zelf op te wekken met zonnepanelen). Je moet wel de beschikking hebben over een eigen oprit of garage. Welke laadpaal is geschikt voor mijn woning en auto? Hieronder bieden wij aantal belangrijke aandachtspunten met betrekking tot laadpaal laten installeren in Vierlingsbeek. Of klik door voor meer informatie over Zakelijk elektrische auto leasen.

Vrije laadpaal of wallbox
Een laadstation Vierlingsbeek installeren kan op 2 manieren. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een montagepaal. Er zit verder geen verschil tussen deze opties. Bekijk kritisch de afstand tussen de auto en de laadplek zodat je geen al te lange (dure) kabels hoeft te kopen.

1- of 3-fasen aansluitingen
De 1 fase aansluiting is compatibel met de normale 230V aansluiting. Het heeft een standaard vermogen van 16A. Het maximale laadvermogen is 3.7 kW per uur. Elke woning in Nederland heeft minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). De 3-fase variant is vaak nodig voor nieuwe modellen, deze maakt gebruik van 400V (krachtstroom). Het maximale vermogen is 11 kW. De 3-fase variant kan dus veel sneller een auto opladen. Heeft je woning geen groepenkast met 3-fase? Je kunt gemakkelijk deze krachtstroomaansluiting laten aanleggen door een erkende elektricien in Vierlingsbeek. Tenslotte moet de netbeheerder een aanpassing doen aan jouw aansluiting.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

Goedkoop en snel laden en niet meer zoeken naar een vrij laadstation

Vaste of losse kabel
Je hebt de opties voor een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een afneembare/losse kabel. Het grote voordeel van een vaste kabel is dat je niet steeds de kabel uit jouw auto hoeft te halen. Een ander voordeel is dat de vaste kabels in meerdere maten verkrijgbaar zijn, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Het minpunt is dat de kabel wat gevoeliger wordt voor slijtage omdat er regen/sneeuw of andere viezigheid in de kabel kan komen (uitzondering is natuurlijk als je binnen kunt laden). Waar je ook rekening mee moet houden is dat het er niet zo strak en georganiseerd uitziet. Daarbij moet ook opgemerkt worden dat je per auto weer een andere stekker nodig hebt.

Het grote gemak van een losse kabel (dus met alleen een socket) is dat je er elke auto mee kan laden. Je pakt namelijk de stekker die je in de auto hebt liggen. Evenzeer is het een strakker geheel en gaat jouw kabel langer mee. Het minpunt is dat je steeds een extra handeling moet uitvoeren als je even snel wilt laden. Eerst moet je de losse kabel erbij pakken, om daarna het geheel te connecten. De oplossing met een losse kabel werkt in de praktijk vaak het best. Neem je een nieuwe EV met een andere aansluiting? Dan kan je gewoon jouw huidige paal blijven gebruiken. Tip: gebruik ook zeker een snelladers in Vierlingsbeek.

Enkele vs dubbele laadpaal
Er zijn 2 opties: een enkelvoudig of dubbel laadstation. Het verschil zit hem in het aantal auto’s dat aangesloten kunnen worden. Een enkele paal heeft stroomcapaciteit voor 1 EV, een dubbel station heeft 2 ingangen voor 2 auto’s. Ideaal als je 2 elektrische auto’s hebt maar ook voor bedrijven en kantoren.

Smart toepassingen
De nieuwe generatie laadoplossingen hebben intuïtieve slimme laadfuncties. Hieronder tref je meer info en krijg je inzicht in slimme laadpunten en de verschillende opties.

  • Dynamic Load Balancing: controleert het stroomgebruik van de woning.
  • Peak shaving: voorkom overschrijden van de maximale stroomcapaciteit van uw parkeervoorziening.
  • Gezichtsherkenning: zo kan je hands-free jouw laadpaal ontgrendelen.
  • Gebarenherkenning: je hebt geen pasje, tag of sleutel nodig om een sessie te starten of stoppen.
  • AutoStart / Plug&Charge: met autostart hoef je enkel een laadkabel in te pluggen om een laadsessie te starten.
  • Abonnementen & Laadpas: laadkosten automatisch te verrekenen met je baas.

Laadpaal installateur Vierlingsbeek vergelijken

De aanschafprijzen van laadpalen lopen zeer uiteen. De investering van een laadstation voor thuis wisselt tussen de €550 tot €3125. De prijs hangt vooral af van de capaciteit en functies van het laadstation. Hoe meer vermogen, hoe sneller je de batterij maximale hebt geladen. Daarnaast zijn er slimme palen met speciale extra’s als voice of gezichtsherkenning die duurder zijn. In het schema hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Vierlingsbeek.

Type laadstationLaadvermogenTijd volle batterijPrijs
1-fase laadpaal3,7 kW10,8 uur€510- €600
1-fase laadpaal7,4 kW6 uur€505- €635
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€660- €775
3-fase laadpaal22 kW1,6 uur€825- €990
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis exclusief installatiekosten.

Bekende leveranciers

  1. EVBox:Ingebouwde elektrische beveiligingen.
  2. Wallbox (wandlader): De beste manier van elektrisch opladen.
  3. NewMotion: toegang tot netwerk met meer dan 180.000 laadpalen.
  4. Alfen: Voor iedere elektrische auto.
  5. Mennekes: Altijd inzicht in je laadgegevens via de App.
  6. EVhub: Dashboard voor facturatie, verrekening en stroomverbruik.
  7. Webasto: Flexibele laadoplossing voor thuis, bedrijf en VVE’s.
  8. Ecotap: Stevige laadpalen met 2 mm staal ter versteviging.
  9. Blue Current: Geschikt voor 1-fase en 3-fase ladende auto’s.
  10. Chargepoint: Een fraaie laadpaal in 11 kW of 22 kW uitvoering.
  11. Myenergi / Zappi: Veilig laden dankzij loadbalancing.
  12. Tesla Wall Connector: De beste keuze voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Slimme laadpaal die je kunt meenemen, tot 22kW.
  14. Overweeg ook: ABB, Enovates, Delta, Etrel, Etrel, Schneider Electric , Keba, Flexicharge of Tritium, Efacec, Circontrol, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Prijzen voor installatie 2024
De uiteindelijke kosten van een voordelige laadpaal installeren in Vierlingsbeek liggen tussen de €420 en ongeveer €2000. De prijs wordt bepaald door of alle benodigde aansluitingen reeds aanwezig zijn en de afstand tussen meterkast en de laadpaal. Hoe groter de te overbruggen afstand, hoe meer boor- en graafwerk er uitgevoerd moet worden en des te meer kabel er aangeschaft moet worden.

Abonnementskosten laadpas
Bij sommige aanbieders wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto een extra abonnement genomen. Als je de enige gebruiker van de paal bent is dit zeker niet noodzakelijk, echter mis je dan wel wat handige toepassingen. De kosten van deze laadpaal abonnementen bedragen zo’n €5,75 op maandbasis.

  • Realtime inzicht in laadsessies en geschiedenis.
  • Automatisch factureren en declareren van de laadkosten.
  • Gastgebruik toestaan.
  • Helpdesk 24/7 bereikbaar + software updates.

Laadpaal voor thuis aanschaffen?

Achterhaal betrouwbare installateurs uit jouw regio.

Hoeveel voordeel behaal ik met een elektrische auto?

Auto rijden is duur, met elektrisch rijden kan je flink besparen. De aanschaf van een elektrische auto en het thuislaadpunt heb je binnen een aantal jaar terugverdiend. Hieronder vind je een rekenvoorbeeld. Een Nederlandse automobilist rijdt gemiddeld 1112 kilometer op maandbasis. Hiermee begroten we welke besparing er mogelijk is. In onze berekening zijn de volgende tarieven van toepassing (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Vierlingsbeek):

  • Benzine rijden 2024: €0,130/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,046/km
TypeKosten p/kmP/maandP/jaar
Benzine rijden€0,130€144,56€1734,72
Elektrisch rijden€0,046€51,15€613,82
Besparing€0,084€93,41€1120,90
Kosten elektrisch vs benzine rijden in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Boxmeer

Rijd je elektrisch, maar heb je thuis geen plek voor laadstations? En heb je in jouw directe omgeving niet echt mogelijkheden van een openbaar laadpunt? In deze gevallen mag jij zo’n openbaar oplaadpunt in Vierlingsbeek aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Jouw woning is niet geschikt om zelf een laadpunt bij te installeren.
  • Je kunt nog niet terecht bij een openbaar laadstation in de omgeving.
  • Je bezit een elektrische of hybride auto met een minimale actieradius en/of accucapaciteit.

Als je aan deze voorwaarden voldoet neemt de gemeente jouw aanvraag in behandeling. De gemeente geeft aan of en in welke omgeving de laadzuil geactiveerd wordt. Ze onderzoeken factoren als vindbaarheid en parkeerdruk. Elke EV-eigenaar mag hier parkeren en laden. Uitgebreide informatie is terug te lezen op www.boxmeer.nl. Hier kan je ook lezen of de gemeente subsidies verstrekt. Het merendeel van de gemeenten kiezen ervoor de exploitatie te laten verlopen via Openbaarladen.nl. Op deze website kan je in 6 stappen een openbare laadpaal aanvragen. Of klik door naar Goedkoopste elektrische auto.

Kaart met openbare laadpunten (november 2024)

Laadstations in Vierlingsbeek vind je op steeds meer plekken. Elke weggebruiker kan terecht bij deze punten. Het is een stuk duurder dan thuis laden. De onkosten liggen tussen de €0,255 tot €0,560 p/kWh. Hiervoor is een laadpas abonnement van bijvoorbeeld Eflux nodig. In het Google Maps overzicht check jij de openbare laadstations in Vierlingsbeek. Vergelijk ook laadplekken en installatiebedrijven in Smakt, Vredepeel, Merselo, Veulen en Ysselsteyn.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden vierlingsbeek-5821

Zakelijke laadpunten

Een laadpaal bij uw bedrijf is heel praktisch voor bijv. klanten, bezoekers en personeel. Bekijk je de mogelijkheden voor een bedrijfspand met een parkeercapaciteit van 10 auto’s? Wanneer we kijken naar de actuele regelgeving moet je rekening houden dat 10% van de plekken geschikt is voor EV’s. Zakelijke laadpalen kunnen ook aantrekkelijk worden aangeschaft d.m.v. de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Zo is er een regeling waarmee je wel 75% van de investeringskoten kunt afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Investeringsaftrek die kan oplopen tot 36 procent van het investeringsbedrag.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 75% aftrekbaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een optie voor snelle afschrijvingen voor beperkte investeringen, wordt vooral door startende ondernemingen gebruikt.
  • Verder kunnen bedrijven verdienen door andere gebruikers te laten betalen voor het laden.


FAQ met veelgestelde vragen over elektrisch laden

Een laadstation aan huis laten installeren, wat kost het?
Een individueel laadpaal voor huis incl. de benodigde installatie kost +/- tussen de €800 – €2500. De uiteindelijke kostprijs wordt berekend aan de hand van het type laadstation (softwarematige slimme functies), de gewenste aansluiting (laadvermogen), de afstand van de woning tot de laadzuil (kabelmeters) en de noodzakelijke hardware voor de meterkast zoals het plaatsen van een aardlekautomaat of nieuwe groep.

Wat kost het om mijn auto thuis op te laden?
Het is het meest voordelig om thuis je elektrische auto te laden. Je betaalt de kilowattuurprijs direct aan je stroomleverancier voor je woning zoals Engie, Energiedirect, Budget energie, NLE, Eneco en Pure energie, Vattenfall, Vandebron, Oxxio. Rekenen op zo’n €0,225 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €3,85 p/100 km. Goed om te weten: een auto met benzinemotor kost circa €9,85 per 100 kilometer. Als je laadt met eigen zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. Een reguliere EV behoeft 12 – 16 zonnepanelen om jaarlijks kostendekkend op zelfgeproduceerde zonne-energie te rijden in de provincie Noord-Brabant.

Wie installeert het, en hoe werkt dat?
De monteur treft de nodige voorbereidingen in de stroomkast in de woning. Dit zorgt voor een optimale stroomverdeling in huis. Vanaf de stoomkast gaat de kabel meestal via de kruipruimte naar buiten. Samen wordt besloten waar het laadpunt het beste kan komen om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. De gecertificeerde laadpaal installateur in Vierlingsbeek monteert jouw laadpunt tegen de muur (wallbox) of op een paal.

Welke aanpassingen in mijn meterkast zijn nodig?
Uiteindelijk is elke woning geschikt om elektrische voertuigen te laden. Wel kunnen bepaalde aanpassingen nodig zijn. Bekijk vooraf wel of je meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgerust. De eerste EV’s werden geladen op 1-fase stroom (220V). De nieuwste EV’s kunnen enkel worden opgeladen met een 3-fasen systeem. In de volksmond wordt het ook wel krachtstroom genoemd. Het snelladen heeft heel veel voordelen. Een laadpunt installatiebedrijf in Vierlingsbeek zal je ondersteunen bij deze werkzaamheden. De prijzen van deze service bedragen ongeveer €950. Let op: het vastrecht van je energieleverancier kan hierdoor omhoog gaan.

Wat is het verschil tussen een type 1 en type 2 stekker?
Stekkers van laadkabels verdelen we onder intype 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 zien we met name terug bij Japanse en Amerikaanse auto’s. Model 2 wordt doorgaans geïmplementeerd bij de Europese leveranciers. Veruit de meest favoriete elektrische auto’s in Vierlingsbeek hebben zo’n type 2 aansluiting. Ook openbare laadpalen in Nederland kun je gebruiken met deze type 2 mennekes stekker.

Is er voor een laadstation aan huis subsidie beschikbaar?
Er bestaan geen landelijke subsidies voor een eigen thuislaadpunt. Elke regio heeft een eigen beleid. De gemeente Boxmeer heeft op dit moment geen subsidies of korting op een particuliere laadpaal. Je kunt er wel over nadenken om een laadstation op een openbare plek aanvragen. Je kunt vragen of de paal dichtbij jouw huis geplaatst mag worden. Voor meer info en aanvragen zie www.boxmeer.nl.

Plaats een reactie