Laadpaal s-Gravendeel

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden zien we steeds meer. Dat heeft als gevolg dat je lang niet altijd terecht kunt bij een openbaar oplaadpunt. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een eigen laadpaal in s-Gravendeel aan huis. Door middel van een zelfvoorzienend laadstation geniet je iedere morgen van een opgeladen accu van jouw Mini Electric of jouw Porsche Taycan 4S Plus. Niet langer zoeken naar een vrij laadstation en de kWh prijs is voordeliger. Op EVPlan.nl lees je praktische informatie over betrouwbare laadpalen, vertellen we je waar je zoal op moet letten en kun je direct een offerte aanvragen bij installateurs uit jouw gemeente.

  • Door gebruik te maken van een elektrische laadpaal rijd je extreem voordelig.
  • Een exclusieve paal voor je eigen wagen.
  • Elke ochtend beginnen met een volle accu, zo profiteer je iedere dag van de maximale actieradius.
  • Goedkoper autorijden door je wagen op te laden met eigen zonnepanelen.
  • Een slimme laadpaal aan huis koop je al voor €990.
  • Een laadstation op eigen grond kan je al terugverdienen in 6 – 8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen s-Gravendeel

Elektrisch rijden is iets wat we steeds meer zien. Het elektrisch laden van een EV zoals de Volkswagen ID.3 Pro S kan op steeds meer plekken. Een eigen goedkope laadpaal s-Gravendeel kopen is een zeer interessante optie. Nooit meer in de rij bij een laadstation en je bent altijd verzekerd van een goed geladen accu. Verder is het laden van een accu vele malen goedkoper dan bij een openbaar laadpunt. Wat betreft kosten heb je te maken met de aanschaf en installatie van de paal en uiteraard de verbruikte stroom (deze stroom kan je natuurlijk zelf opwekken middels zonnepanelen). Je moet wel de beschikking hebben over een eigen oprit of parkeerplaats (garage). Welk laadstation moet ik kiezen voor mijn voertuig en mijn woning? In onze keuzehulp kan je aan de slag met inhoudelijke informatie en tips met betrekking tot laadpaal laten installeren in s-Gravendeel. Of klik door voor meer informatie over Betrouwbare laadpassen.

Wallbox of vrije laadpaal
Een laadstation s-Gravendeel kan op verschillende manieren worden gemonteerd. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een paal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Check de afstand die er zit tussen de parkeerplek en het laadstation, zo heb je niet al te veel laadkabels nodig.

1-fase of 3-fasen installatie
De 1 fase installatie maakt gebruik van de standaard 230 voltage. Standaard heeft ddit een vermogen van 16A. Het maximale laadvermogen is dan 3.7 kW. Elk adres beschikt over ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Een 3-fase laadpaal onderscheidt zich doordat deze gebruik maakt van krachtstroom (400 v). Het laadvermogen is dan max. 11 kW. Een 3-fase laadstation heeft dus een oplaadkracht die 3 keer hoger ligt. Is je meterkast nog niet geschikt voor een 3-fase aansluiting? Je kunt eenvoudig dit laten aanleggen door een elektricien in s-Gravendeel. De netbeheerder kan vervolgens de capaciteit van de energieaansluiting veranderen.

Een eigen oplaadpunt op de oprit?

De voordeligste manier van opladen en altijd een vrije plek!

Laadkabel: los of vast
Je hebt de keuze uit een laadzuil met een zogeheten vaste kabel of een kabel die afneembaar is. Het pluspunt van de vaste stekker is dat je niet steeds de kabel uit jouw auto hoeft te halen. Een bijkomend voordeel is dat je ze in XL-formaat kunt bestellen, bij Alfen bijvoorbeeld tot wel 8 meter. Belangrijk nadeel is dat je de kabel regelmatig moet schoonmaken door de (soms) slechte weersomstandigheden (uitzondering is natuurlijk als je binnen kunt laden). Daarnaast kan het zijn dat het er niet zo strak en georganiseerd uitziet. Tenslotte moet je opletten dat je niet alle EV’s kunt laden met een vaste kabel.

Waarom er gekozen moet worden voor een losse kabel (net als socket) is dat je er elke auto mee kan laden. Opladen kan altijd en overal met de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Overigens oogt het een stuk georganiseerder en profiteer je van een langere levensduur. Een punt van kritiek is dat je een stap extra moet uitvoeren als je jouw EV wilt laden. Eerst moet je de losse kabel erbij pakken, pas daarna kan je ‘m aansluiten. Een paal met een losse laadkabel wordt door de meeste EV-gebruikers aanbevolen. Neem je een nieuwe EV met een andere aansluiting? Dan hoef je jouw laadzuil niet weer opnieuw aan te passen. Advies: probeer ook eens de snelladers in s-Gravendeel.

Enkel of dubbel laadpaal: wat zijn de verschillen
Er bestaan twee types: een enkele of een dubbele laadpaal. Het enige verschil zit hem in het aantal EV’s dat op hetzelfde moment kunnen worden geladen. Een paal met 1 aansluiting biedt voldoende elektriciteit voor 1 EV, een dubbel laadstation heeft een dubbele capaciteit, en kan dus 2 auto’s laden. Ideaal als je een huishouden hebt met meerdere elektrische auto’s of wanneer je een extra service wil bieden aan bezoekers.

Smart toepassingen
Laadpalen hebben tegenwoordig meer en meer slimme laadfuncties. Bijgaand lees jij meer achtergrondinfo over slimme laadpunten en de nieuwste functies.

  • Dynamic Load Balancing: beschermt tegen overbelasting van het energienetwerk.
  • Peak shaving: met Peak Shaving kunt u voor uw laadstations een maximale capaciteit instellen.
  • Gezichtsherkenning: laadpalen kunnen worden ontgrendeld wanneer een geautoriseerde persoon voor de laadpaal staat.
  • Gebarenherkenning: door middel van simpele gebaren een laadsessie starten of beëindigen.
  • AutoStart / Plug&Charge: eenvoudig laadsessies starten door uitsluitend in te pluggen.
  • Abonnementen & Laadpas: behoud het overzicht van al je wekelijkse laadsessies.

Laadpaal installateur s-Gravendeel vergelijken

De tarieven van laadpalen lopen zeer uiteen. De kosten van een laadstation voor thuis wisselt tussen de €600 tot +/- €3175. Een groot deel van onkosten kunnen we toeschrijven aan de capaciteit en functies van het laadstation. Hoe krachtiger het vermogen, hoe sneller de batterij weer op 100% zit. Verder zijn er slimme laadpunten met speciale functies als voice of gezichtsherkenning die een hogere verkoopprijs hebben. Hieronder tref je de huidige kosten laadpaal s-Gravendeel.

Type laadstationLaadvermogenTijd volle batterijPrijzen
1-fase laadpaal3,7 kW10 uur€515- €615
1-fase laadpaal7,4 kW5,5 uur€520- €605
3-fase laadpaal11 kW3,5 uur€655- €775
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€850- €975
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis excl. installatie.

Betrouwbare merken

  1. EVBox:Weer- en schokbestendig.
  2. Wallbox (wandlader): Altijd inzicht in je laadsessies.
  3. NewMotion: toegang tot 180.000 openbare laadpunten in 35 landen.
  4. Alfen: Plug & Charge met optioneel slimme functies.
  5. Mennekes: Altijd inzicht in je laadgegevens via de App.
  6. EVhub: Smart laden met de EVhub laadpas.
  7. Webasto: Betaalbare en krachtige laders voor thuisgebruik.
  8. Ecotap: Montage op paal of aan de wand, degelijk design.
  9. Blue Current: Geschikt voor 3,7 – 22 kW laden.
  10. Chargepoint: Geschikt voor alle typen elektrische auto’s.
  11. Myenergi / Zappi: Middels de HUB constant up-to-date.
  12. Tesla Wall Connector: Aanbevolen voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Tot 3-fasen opladen, overal waar je wilt.
  14. Andere leveranciers: ABB, Enovates, Delta, Eaton, Etrel, Hypercharger, Schneider Electric , Flexicharge & Tritium, Xcharge, Circontrol, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De gemiddelde kosten van een voordelige laadpaal installeren in s-Gravendeel bedragen tussen de €400 tot €1800. Deze prijs komt tot stand door de verschillende installatieonderdelen in de meterkast en de afstand tussen meterkast en de laadpaal. Hoe groter het perceel, des te meer graafwerk er bij komt kijken en zal ook het aantal kabelmeters toenemen.

Informatie over laadpassen
Optioneel wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto een Backoffice abonnement gekozen. Het kan ook prima zonder, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van zo’n backoffice abonnement voor jouw laadpaal bedragen circa €6,25 p/maand.

  • Altijd inzicht in het verbruik van jouw laadstation.
  • Automatische verrekening werkgever.
  • instellen van laadkosten voor gastgebruik.
  • Altijd actuele updates en 24/7 telefonische helpdesk.

Laadpaal voor thuis kopen?

Vind aangesloten specialisten uit jouw omgeving.

Jaarlijkse besparing met elektrisch rijden

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De elektrische auto en het thuislaadpunt zelf heb je snel terugverdiend. Onderstaand tonen we een rekenvoorbeeld. De Nederlander rijdt om en nabij de 1062 kilometer op maandbasis. Met dit gemiddelde als uitgangspunt verwachten we hoeveel goedkoper je uiteindelijk uit bent. In onze berekening nemen we de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in s-Gravendeel):

  • Benzine rijden 2024: €0,145/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,049/km
AandrijvingKosten p/kmPer maandP/jaar
Benzine€0,145€153,99€1847,88
Elektrisch€0,049€52,04€624,46
Besparing€0,096€101,95€1223,42
Tabel met besparing elektrisch rijden t.o.v. benzine in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Hoeksche Waard

Heb jij de beschikking over een EV, maar is er onvoldoende ruimte voor een eigen laadstation? En heb je in jouw directe omgeving niet echt mogelijkheden van een openbaar laadpunt? In die situaties mag je een openbaar oplaadpunt in s-Gravendeel aanvragen bij de gemeente. Je moet wel voldoen aan verschillende criteria:

  • Je beschikt zelf niet over voldoende vrije ruimte voor een laadpunt.
  • Er is op dit moment rondom je woning geen openbaar laadstation.
  • De indiener beschikt over een EV/hybride auto met een noemenswaardige actieradius.

Op het moment dat jij hieraan voldoet bekijkt de gemeente jouw aanvraag. De gemeente bepaalt of en waar de laadzuil geplaatst wordt. Daarbij bekijkt de gemeente factoren als zichtbaarheid en technische haalbaarheid. Elke EV-eigenaar kan terecht bij dit oplaadpunt. Extra achtergrondinfo is te vinden op www.gemeentehw.nl. Daar lees je ook of je een subsidie kunt krijgen. Meer en meer gemeenten verwijzen je door naar Openbaarladen.nl. Op deze website kan je vrij simpel een openbare laadpaal aanvragen. Of bezoek onze pagina over Voordeligste laadpaal.

Overzicht met alle openbare oplaadpunten (november 2024)

Laadstations in s-Gravendeel zijn 24/7 actief. Iedereen met een EV heeft de mogelijkheid daar te laden. De onkosten liggen daar wel hoger. De onkosten liggen tussen de €0,280 en €0,575 p/kWh. Je moet een laadpas abonnement van bijv. Eflux of Vandebron hebben. In het volgende schema treft jij de openbare laadstations in s-Gravendeel. Bekijk ook laadstations en verkooppunten in Mookhoek, Strijensas, Strijen, Klaaswaal en Zuid-Beijerland.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden s-gravendeel-3295

Informatie over laadpunten voor bedrijven (zakelijk)

Een laadpaal op de parkeerplaats bij kantoor is relevant voor werknemers en klanten. Heb je een bedrijf met 10 parkeervakken of meer? Tegenwoordig moet ten minste 10% beschikken over een laadpunt. Zakelijke laadpalen zijn financieel ook nog eens het overwegen waard. Als ondernemer kun je profiteren van meerdere subsidieregelingen. Wist je dat je tot 75% van de investering kunt afschrijven?

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Dankzij deze regeling kan je tot 36% van milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen aftrekken.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 75% aftrekbaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een manier om kleine investeringen af te schrijven, met name interessant voor startende ondernemers.
  • Ook kunnen bedrijven verdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het laden.


Lees de veelgestelde vragen (FAQ) m.b.t. thuis elektrisch laden

Hoe duur is een eigen laadstation aan huis laten plaatsen?
Een privé laadpaal aan huis en laten installeren varieert qua prijs tussen de €1075 – €2125. De definitieve prijs hangt af van het soort systeem (softwarematige slimme functies), het totale laadvermogen, de afstand tussen meterkast en laadstation en het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden zoals een extra groep of een extra aardlekschakelaar.

Welke tarieven rekenen ze voor het opladen van mijn auto?
Het is het goedkoopste om thuis je elektrische auto op te laden. De kilowattuurprijs betaal je gewoon via de normale energierekening aan jouw vaste energieleverancier zoals Eneco, Essent, Budget energie, NLE, Energiedirect en Vandebron, PowerPeers, Vattenfall, Oxxio. Over het algemeen niet meer dan €0,235 per kWh. De prijzen van elektrisch autorijden liggen gemiddeld op €3,55 p/100 km. Belangrijk: een auto met benzinemotor kost je al snel €9,75 per 100 kilometer. Wanneer je het combineert met zonnepanelen kan je uiteindelijk zelfs gratis laden. De standaard EV vergt 10 – 16 zonnepanelen om een heel jaar lang de kunnen rijden op zonnestroom in de provincie Zuid-Holland.

Hoe gaat de installatie in z’n gang?
De installateur legt een nieuwe stroomgroep aan in de stroomkast in de woning. Zo voorkom je dat de boel overbelast raakt. Vanuit dit stroompunt gaat de kabel meestal via de kruipruimte naar buiten. In overleg met de expert wordt besloten wat de meest efficiënte route is om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. De laadpaal installateur in s-Gravendeel bevestigt het laadstation aan de muur of op een vrijstaande paal.

Moet er iets gebeuren in mijn meterkast?
Uiteindelijk is iedere meterkast aan te passen om een elektrische auto van stroom te voorzien. Het kan wel zijn dat er eerst het e.e.a. moet worden omgezet. Het is daarbij wel essentieel dat de groepenkast een 1-fase of 3-fase-aansluiting heeft. De oude modellen EV’s werden geladen op 220V (1-fase). De hedendaagse modellen vergen een zogenaamde 3-fasen aansluiting. Dit kennen we ook als krachtstroom. Dit snelladen zal je de nodige uren besparen. Een laadpunt installatiebedrijf in s-Gravendeel kan dit uit handen nemen. De onkosten van deze installatieservice bedragen ongeveer €1075. Let op: een nieuwe aansluiting kan resulteren in een hoger vastrecht.

Type 1 en type 2 stekkers, wat is het verschil?
Stekkers van laadkabels heb je in 2 soorten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 zien we met name terug bij Amerikaanse en Japanse automerken. Model 2 stekkers komen we tegen bij de Europese leveranciers. Veruit de meest bekende elektrische auto’s in s-Gravendeel zijn compatibel met een type 2 stekker. Ook de openbare laadpunten in ons land zijn voorzien van type 2 stekkers (Mennekes).

Kan ik subsidie krijgen voor een laadpaal bij mij thuis?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een eigen thuislaadpunt. Iedere gemeente kan echter afwijken van de landelijke regels. De gemeente Hoeksche Waard biedt op dit moment geen financiële tegemoetkoming voor een particuliere laadpaal. Je kunt er wel over nadenken om een laadstation op een openbare plek aanvragen. Je kunt specifiek verzoeken of deze laadpaal dichtbij jouw huis geïnstalleerd kan worden. Voor extra informatie en het aanvraagformulier zie www.gemeentehw.nl.

Plaats een reactie