Laadpaal Terhole

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

De grote opmars van elektrisch rijden is begonnen. Een gevolg is dat er soms geen openbare oplaadplek te vinden is. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een 100% eigen laadpaal in Terhole aan huis. Middels een zelfvoorzienend laadstation rijd je elke ochtend weg met een volle accu in jouw Dacia Spring Electric of jouw Fiat 500e Berlina 42 kWh. Je hoeft niet meer te wachten op een vrije laadpaal en op de lange termijn is het ook nog eens hartstikke goedkoop. Middels onze vergelijker tref je praktische informatie over velerlei laadpunten, een handige keuzehulp en kom je in contact met leveranciers en installateurs uit jouw gemeente.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal ben je veel goedkoper uit qua laadkosten.
  • Je bent niet afhankelijk van het openbaar netwerk.
  • Elke dag opnieuw een volle accu, altijd een optimale actieradius.
  • Goedkoop rijden door te laden op je eigen zonnepanelen.
  • Een slimme laadpaal aan huis koop je al vanaf €990.
  • Een privé laadstation aan huis heeft normaal gesproken een terugverdientijd van zo’n 7 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Terhole

Elektrisch rijden is iets wat we steeds meer zien. Het opladen van de accu van een EV als o.a. een Volkswagen ID.3 Pure kan op verschillende manieren. Een particuliere eigen goedkope laadpaal Terhole kopen biedt veel voordelen. Nooit meer in de rij bij een laadstation en je hebt dan elk moment van de dag een perfect opgeladen accu. Daarnaast is het vele malen goedkoper dan laden bij openbare stations. De kosten worden gevormd door een eenmalige investering (aanschaf & plaatsing) en de verbruikskosten (eventueel zelf op te wekken met zonnepanelen). Uitgangspunt hierbij is wel dat je beschikt over een eigen oprit of garage. Welke laadpaal is nu handig voor mij EV en woning? Hieronder vind je een aantal zaken waar je rekening mee moet houden m.b.t. laadpaal laten installeren in Terhole. Zie ook onze informatie over Overzicht elektrische auto’s.

Laadpaal of wallbox
Een laadstation Terhole installeren kan op 2 manieren. Je kunt het bevestigen tegen een muur (wandbox) of op een stevige paal. Dat is ook het enige verschil, de rest werkt hetzelfde. Denk goed na over de afstand tot de parkeerplek, zo heb je niet al te veel laadkabels nodig.

1-fase aansluiting of 3-fasen aansluiting
Een 1-fase laadpaal draait op de doorsnee 230V aansluiting. Het heeft een standaard vermogen van 16A. Het laadvermogen is dan max. 3.7 kW. Elk adres beschikt over sowieso een 1-fase aansluiting (1x30a). Een 3-fase laadzuil maakt gebruik van 3x230V en heeft een vermogen van 16A of 32A. Dit geeft een laadvermogen van +/- 11 kW. De 3-fase variant kan dus wel 3 keer zo snel jouw accu opladen. Heb je nog niet de beschikking over krachtstroom? Je kunt gemakkelijk dit laten aanleggen door een elektricien in Terhole. Ook vraag je een verzwaring van de aansluiting aan bij jouw netbeheerder.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

Goedkoop laden en nooit meer in de rij bij een laadstation

Vaste of losse kabel
Je hebt de keuze uit een laadzuil met een vaste kabel en stekker of een verplaatsbare kabel. Het grootste gemak van een vaste kabel is dat de drempel om even snel op te laden lager is. Verder is het zo dat je ze in meerdere formaten en lengtes kunt kopen, bij EV-box tot wel 8 meter. Het minpunt is dat de kabel wat gevoeliger wordt voor slijtage omdat deze onderhevig is aan weersomstandigheden(uitzondering is natuurlijk als je binnen kunt laden). Wat we ook vaak horen is dat het er wat rommelig bij hangt. Daarbij moet je opletten dat de ene auto weer net een andere kabel nodig heeft dan de andere.

Het handige van een losse kabel (alsook voor een socket) is de mogelijkheid om elk type auto op te laden. Je pakt namelijk de stekker die je in de auto hebt liggen. Daarbij ziet het er niet zo chaotisch uit en gaat jouw kabel langer mee. Waar je op moet letten is dat je een stap extra moet uitvoeren als jij de EV even snel wil bijladen. Eerst moet je de losse kabel erbij pakken, en aansluiten op zowel je auto als de EVbox. De oplossing met een losse kabel is doorgaans toch praktischer. Koop je over een paar jaar een nieuw elektrisch voertuig? Dan hoef je het laadpunt niet om te bouwen. Advies: probeer ook eens de snelladers in Terhole.

Enkele of dubbele laadpaal
Er zijn 2 keuzes: een enkel of een dubbel laadstation. Hetgeen waar ze in verschillen is het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een enkele paal heeft stroomcapaciteit voor 1 EV, een dubbel station heeft 2 ingangen voor 2 auto’s. Nuttig wanneer je 2 auto’s in bezit hebt of voor zakelijke doeleinden.

Slimme toepassingen
De nieuwste laadsystemen herbergen milieuvriendelijke & slimme laadfuncties. In de volgende paragraaf vind jij meer info en krijg je inzicht in slimme laadpunten en de nieuwste innovaties.

  • Dynamic Load Balancing: voorkom stroomuitval als je je auto oplaadt.
  • Peak shaving: een maximale capaciteit instellen voor alle laadstations.
  • Gezichtsherkenning: dit zorgt ervoor dat niemand anders ongevraagd gebruik kan maken van jouw station.
  • Gebarenherkenning: met gebarenherkenning bedien je jouw laadpaal via simpele handgebaren.
  • AutoStart / Plug&Charge: direct laden zonder pasje of sleutel.
  • Abonnementen & Laadpas: jouw laadkosten automatisch verrekenen met je werkgever.

Laadpaal installateur Terhole vergelijken

De aanschafprijzen van laadpalen zijn nogal verschillend. De kostprijs van een laadstation voor thuis schommelt tussen de €925 – €3450. Het prijskaartje hangt met name af van de laadcapaciteit van het station. Hoe krachtiger het vermogen, hoe optimaler het laadproces van de batterij. Bovendien zien we steeds meer slimme systemen met leuke extra’s als Peak Shaving die een hogere verkoopprijs hebben. Onze experts geven hieronder een inschatting van de kosten laadpaal Terhole.

Type stationLaadcapaciteitOplaadtijdPrijs
1-fase laadpaal3,7 kW10,6 uur€550- €630
1-fase laadpaal7,4 kW5,6 uur€535- €605
3-fase laadpaal11 kW4 uur€675- €755
3-fase laadpaal22 kW1,8 uur€870- €1065
Kosten van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Bekende systemen

  1. EVBox:De beste laadpaal voor thuis.
  2. Wallbox (wandlader): Beheer meerdere gebruikers en laders met MyWallbox.
  3. NewMotion: 24/7 ondersteuning van het serviceteam.
  4. Alfen: Een solide en hoogwaardig product voldoet aan strenge richtlijnen.
  5. Mennekes: Ruim aanbod laadzuilen, wandladers en kabels.
  6. EVhub: Optioneel integratie met slimme EVhub laadpas.
  7. Webasto: Degelijk en krachtig, gemaakt in Duitsland.
  8. Ecotap: DC-snellaadpunten voor plug-in hybrides en EV’s.
  9. Blue Current: Zeer gebruiksvriendelijke laadstations.
  10. Chargepoint: Koppeling aan eigen duurzame energieopwekking mogelijk.
  11. Myenergi / Zappi: Houdt al jouw laadsessies bij.
  12. Tesla Wall Connector: Aanbevolen voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Met App voor inzicht in stroomverbruik en laadkosten.
  14. Alternatieven: ABB, Delta, Etrel, Eaton, Etrel, Flexicharge, Keba, Hypercharger of Tritium, Zaptec, Xcharge, Efacec.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatieprijzen 2024
De geschatte kosten van een voordelige laadpaal installeren in Terhole wisselen tussen de €340 en €2125. Dit is afhankelijk van het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden en de totale afstand qua kabels en graafwerk. Hoe groter het terrein, hoe meer er uitgegraven moet worden en hoe meer kabels benodigd zijn.

Abonnementskosten laadpas
Soms wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto een speciaal abonnement gekozen. Men hoeft dat niet af te nemen, echter zijn de pluspunten behoorlijk interessant. De kosten van zo’n laadpaal abonnement zijn zo’n €4,00 op maandbasis.

  • Altijd inzicht in je laadgebruik.
  • Automatische facturering en verrekening.
  • Tarief instellen voor externe gebruikers.
  • Automatische firmware-updates.

Laadpaal thuis laten plaatsen?

Vind de beste leveranciers in de regio.

Hoeveel voordeel behaal ik met een elektrische auto?

Elektrisch rijden is behalve goed voor het milieu ook goed voor de portemonnee. Het kopen van een elektrische auto en jouw thuislaadpunt heb je snel terugverdiend. Bijgaand kun je aan de slag met een rekenvoorbeeld. Een Nederlandse automobilist rijdt gemiddeld 1030 kilometer op maandbasis. Met dit aantal kilometers becijferen we met welke kosten je rekening moet houden. Daarbij gebruiken we de volgende prijzen als uitgangspunt (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Terhole):

  • Benzine rijden 2024: €0,120/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,044/km
SoortKosten p/kmP/maandP/jaar
Benzine rijden€0,120€123,60€1483,20
Elektrisch rijden€0,044€45,32€543,84
Besparing€0,076€78,28€939,36
Gemiddelde besparing van elektrisch rijden in oktober 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Hulst

Lease of koop jij een elektrische auto, echter heb je thuis geen parkeerplek beschikbaar? En kan je nog niet laden bij een openbaar laadpunt in de straat? In dat geval kan je zo’n openbaar oplaadpunt in Terhole aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Je beschikt zelf niet over voldoende vrije ruimte voor een laadpunt.
  • Er is op dit moment rondom je woning geen openbaar laadstation.
  • Je dient een aanvraag in voor een elektrische- of hybride auto met een minimale actieradius of accucapaciteit.

Zodra je voldoet aan deze criteria bekijkt een ambtenaar jouw aanvraag. De gemeente wijst uit of en waar de laadzuil komt te staan. Ze analyseren hiervoor facetten als bereikbaarheid en drukte. Elke bewoner kan hier gebruik van maken. Extra achtergrondinfo is te vinden op www.gemeentehulst.nl. Daar kan je ook naartoe om te kijken of je een subsidie kunt krijgen. Veel gemeenten werken samen met Openbaarladen.nl. Op deze website kan je in een paar stappen een openbare laadpaal aanvragen. Op EVplan.nl lees je ook alles over Betrouwbare elektrische auto.

Overzicht met alle openbare oplaadpunten (oktober 2024)

Laadstations in Terhole nemen in rap tempo toe. Elke weggebruiker kan hier parkeren en laden. De onkosten liggen daar wel hoger. De onkosten schommelen tussen de €0,260 tot wel €0,620 per kWh. Let op: een laadpas abonnement is een vereiste. In het onderstaande kaartje bekijk je de openbare laadstations in Terhole. Vergelijk ook laadmogelijkheden en installatiebedrijven in Vogelwaarde, Koewacht, Overslag, Zuiddorpe en Axel.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden terhole-4583

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal op de parkeerplaats bij kantoor biedt veel uitkomst voor bezoekers, klanten en eigen personeelsleden. Betreft het een bedrijf met een parkeercapaciteit van 10 auto’s? Naar de nieuwste wetgeving moet je rekening houden dat 10% van de plekken geschikt is voor EV’s. Zakelijke laadpalen zijn financieel ook erg interessant. Zo zijn er verschillende subsidieregelingen. Dit maakt het mogelijk om als ondernemer tot 75% van de investeringskosten af te schrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% van de investeringskosten aftrekken van de fiscale winst.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een optie voor snelle afschrijvingen voor beperkte investeringen, zeer interessanten voor de beginnende ondernemers.
  • Verder kan je als eigenaar van zakelijke laadpunten verdienen door externe gebruikers te laten betalen voor het gebruik.


Informatie over thuis elektrisch laden

Hoeveel geld kost een eigen laadstation aan huis?
Een eigen laadpaal aan huis inclusief plaatsing varieert qua prijs tussen de €750 & €2400. De prijsindicatie wordt gecalculeerd a.d.h.v. het type en model (met of juist zonder slimme functies), de benodigde capaciteit (laadvermogen), de afstand tussen meterkast en laadstation en extra werkzaamheden in de meterkast zoals een extra groep aanleggen.

Hoe duur is het om mijn auto thuis op te laden?
Het is het goedkoopste om thuis je elektrische auto op te laden. De kilowattuurprijs wordt in rekening gebracht bij je stroomleverancier voor je woning zoals Energiedirect, Engie, NLE, Eneco, Essent en Pure energie, PowerPeers, Oxxio, Vandebron. Rekenen op zo’n €0,220 per kWh. De kosten van elektrisch autorijden komen hierdoor uit op zo’n €4,25 per 100 kilometer. Om een indicatie te geven: een auto met benzinemotor kost je zo’n €10,15 p/100 km. Als je het integreert met zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. De huidige EV vergt 10 – 16 zonnepanelen om een jaar lang op zonne-energie te rijden in de provincie Zeeland.

Hoe werkt de installatie?
De specialist zal enkele aanpassingen moeten doen in het centrale stroompunt in je huis. Dit voorkomt overbelasting van het stroomnet. Vanuit dit stroompunt wordt een kabel naar buiten gelegd onder de grond. Samen met de installateur overleg je waar het laadpunt het beste kan komen om graafwerk en benodigde kabels te beperken. De gecertificeerde laadpaal installateur in Terhole plaatst het oplaadpunt tegen de muur of op een montagepaal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Uiteindelijk is elke meterkast geschikt voor het laden van een elektrische auto. Het kan wel zijn dat er eerst het e.e.a. moet worden omgezet. Achterhaal of de groepenkast een 1-fase of 3-fase-aansluiting heeft. De allereerste elektrische auto’s waren geschikt voor een 1-fase 220v aansluiting. De nieuwste elektrische voertuigen hebben meer vermogen nodig (3-fasen laadpaal). Dit noemen we ook wel krachtstroom. Hiermee wordt de auto veel sneller geladen. Een laadpunt installatiebedrijf in Terhole kan het allemaal juist aansluiten. De geschatte kosten van zo’n service bedragen zo’n €1125. Disclaimer: stroomkosten voor vastrecht stijgen dan wel.

Heb ik een type 1 of type 2 stekker nodig?
Laadkabel stekkers heb je in 2 soorten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 zien we met name terug bij Amerikaanse en Japanse modellen. Model 2 wordt gebruikt door Europese leveranciers en fabrikanten. De meeste bekende elektrische auto’s in Terhole zijn compatibel met een type 2 stekker. Ook openbare laadpalen in Nederland kun je gebruiken met deze type 2 mennekes stekker.

Is er voor een laadstation aan huis subsidie beschikbaar?
Op dit moment zijn er geen landelijke subsidies voor het laten plaatsen van een thuislaadpunt. Iedere gemeente is vrij om hier eigen beleid voor te schrijven. De gemeente Hulst heeft momenteel geen financiële ondersteuning voor de particuliere laadpaal. Eventueel kun je wel proberen om een openbaar laadstation aan te vragen. Je kunt vragen of het openbare laadpunt niet al te ver van jouw huis kan komen te staan. Bekijk ook www.gemeentehulst.nl.

Plaats een reactie