Laadpaal Barchem

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is de afgelopen jaren flink gegroeid. Daarbij komt ook dat de aanwezige openbare oplaadpunten steeds meer in trek zijn. Het alternatief is een privé laadpaal in Barchem aan huis. Middels een zelfvoorzienend laadstation ben je altijd verzekerd van een plekje voor jouw Mini Electric of bijvoorbeeld de Renault Twingo Electric. Altijd een vrije plek bij de laadpaal en het is ook nog eens een stuk goedkoper. Op EVPlan.nl bekijk je waardevolle informatie over diverse type laadpunten, vertellen we je waar je zoal op moet letten en vind je de beste installateurs uit jouw gemeente.

  • Door te kiezen voor een eigen elektrische laadpaal rijd je extreem voordelig.
  • Je bent niet afhankelijk van het openbaar netwerk.
  • Elke dag opnieuw een volle accu, altijd 100% actieradius.
  • Spotgoedkoop rijden wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Een slimme laadpaal aan huis is al te koop vanaf €920.
  • Een privaat laadstation heeft een gemiddelde terugverdientijd van 7-8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Barchem

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Het opladen van een elektrisch voertuig zoals bijvoorbeeld de CUPRA el-Born kan op steeds meer plekken. Een slimme eigen goedkope laadpaal Barchem kopen is een zeer interessante optie. Het werkt snel en eenvoudig en je hebt dan elk moment van de dag een optimale actieradius. Daarbij is het veel betaalbaarder dan een publiek laadpunt. Wat betreft kosten heb je te maken met de initiële aanschaf + installatie en de kWh prijs voor de stroom (het gebruik van eigen zonnepanelen wordt aangeraden). Je moet wel de beschikking hebben over een eigen parkeerplaats. Welk laadstation moet ik kiezen voor mijn woning en auto? Verderop delen we aantal belangrijke aandachtspunten omtrent laadpaal laten installeren in Barchem. Of klik door voor meer informatie over Overzicht elektrische auto’s.

Vaste laadpaal of wallbox
Een laadstation Barchem installeren kan op 2 manieren. Het kan als een wandbox aan een muur gemonteerd worden of op een vrijstaande paal. De werking is verder helemaal identiek. Check de afstand tot de parkeerplaats van jouw EV (dan heb je minder kabels nodig).

1- of 3-fasen aansluitingen
Een 1-fase laadzuil draait op de reguliere 230V aansluiting. Het systeem werkt dan op standaard 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen per uur. Elke meterkast beschikt over zo’n 1-fase aansluiting (1x30a of 1x40a). Een 3-fase laadpaal maakt gebruik van krachtstroom, een aparte 3-fase aansluiting is nodig. Reken dan op z’n 11 kW laadvermogen per uur. De 3-fase variant kan je elektrische auto in beperkte tijd volledig laden. Heb je geen 3-fase groepenkast? Je kunt gemakkelijk de meterkast geschikt laten maken door een elektricien in Barchem. Ook dien je een aanvraag in bij de netbeheerder.

Een eigen oplaadpunt aan huis

Spotgoedkoop opladen en nooit meer wachten op een vrije plek

Losse of vaste kabel
Er kan gekozen worden uit 2 opties: een laadzuil met een zogeheten vaste kabel of een afneembare/losse kabel. Het grote voordeel van de vaste stekker is dat de drempel om even snel op te laden lager is. Een bijkomend voordeel is dat je deze vaste kabels in allerlei lengtes hebt, bij Alfen bijvoorbeeld tot wel 8 meter. Waar je op moet letten is dat de kabel een minder lange levensduur heeft omdat deze sneller nat wordt (dit gebeurt natuurlijk niet als je binnen oplaadt). Wat je ook vaak ziet is dat het wat rommelig oogt. Bovendien is het goed om je te bedenken dat de ene auto weer net een andere kabel nodig heeft dan de andere.

Het gemak van een losse kabel (of een socket) is dat dit geschikt is voor meer verschillende auto’s. Hiervoor gebruik je de stekker die je in de auto hebt liggen. Verder oogt het netter en zal de levensduur van de stekker flink toenemen. Het belangrijkste nadeel is dat er een extra stap is als je gaat laden. Je haalt de kabel eerst uit de kofferbak, om daarna het geheel te connecten. Het station met een losse kabel wordt meestal aanbevolen. Neem je over een tijdje een nieuwe EV? In zo’n geval zijn er geen aanpassingen nodig. Tip: zoek ook eens naar snelladers in Barchem.

Enkel of dubbel laadstation
Er bestaan twee types: een enkelvoudig of dubbel laadstation. Het verschil zit hem in het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een paal met 1 stekker aansluiting biedt voldoende elektriciteit voor 1 EV, een dubbel station heeft 2 ingangen voor 2 auto’s. Dit biedt uitkomst als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt en natuurlijk voor zakelijke parkeerplaatsen.

Innovatieve functies
De huidige oplossingen hebben vaak ingebouwde slimme laadfuncties. In het gedeelte hieronder bekijk je meer informatie over slimme laadpunten en de toepassingen daarvan.

  • Dynamic Load Balancing: laadvermogen is afgestemd op het elektriciteitsverbruik in huis.
  • Peak shaving: met Peak Shaving kunt u voor uw laadstations een maximale capaciteit instellen.
  • Gezichtsherkenning: laadpaal wordt alleen ontgrendeld met jouw gezicht.
  • Gebarenherkenning: met gebarenherkenning bedien je jouw laadpaal via simpele handgebaren.
  • AutoStart / Plug&Charge: ideaal als het stroomverbruik niet geregistreerd hoeft te worden.
  • Abonnementen & Laadpas: Ontvang automatisch een vergoeding voor laadtransacties op jouw eigen adres.

Laadpaal installateur Barchem vergelijken

De aanschafprijzen van laadpalen variëren enorm. De kostprijs van een laadstation voor thuis wisselt tussen de €525 tot en met €3450. Het prijskaartje hangt met name af van de laadcapaciteit van het station. Hoe krachtiger het vermogen, hoe optimaler het laadproces van de batterij. Tevens heb je de keuze uit slimme opladers met extra functies als gezichtsherkenning die kostbaarder zijn. Hieronder tref je de huidige kosten laadpaal Barchem.

Laadpaal typeLaadvermogenOplaadtijdTarief
1-fase laadpaal3,7 kW12 uur€515- €615
1-fase laadpaal7,4 kW5,6 uur€550- €635
3-fase laadpaal11 kW4 uur€665- €800
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€860- €990
Gemiddelde aanschafkosten laadpaal aan huis (excl. installatie).

Bekende systemen

  1. EVBox:Altijd automatische software-updates.
  2. Wallbox (wandlader): Beheer meerdere gebruikers en laders met MyWallbox.
  3. NewMotion: eenvoudige en toegankelijke systemen.
  4. Alfen: Inzicht in gebruik en load balancing.
  5. Mennekes: Overal mobiel op de hoogte.
  6. EVhub: Stevige en krachtige laadpalen voor een scherpe prijs.
  7. Webasto: Betaalbare en krachtige laders voor thuisgebruik.
  8. Ecotap: Stevige laadpalen met 2 mm staal ter versteviging.
  9. Blue Current: Gemakkelijk te bedienen laadpunten.
  10. Chargepoint: Personalisering van laadstation mogelijk.
  11. Myenergi / Zappi: Direct klaar voor gebruik zonder verborgen kosten.
  12. Tesla Wall Connector: De beste oplossing voor jouw Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Maximaal inzicht dankzij slimme Smartphone App.
  14. Alternatieve marken: ABB, Delta, Enovates, Etrel, Etrel, Hypercharger, Keba, Schneider Electric of Tritium, Xcharge, Efacec, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatietarieven 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in Barchem schommelen tussen de € 330 & €1875. De totale kosten hangen af van de benodigde installatiewerkzaamheden in de meterkast en de geschatte afstand voor boren / graven en kabels. Hoe groter het perceel, hoe meer graafwerk/boorwerk er bij komt en des te meer (dure) kabels er nodig zijn.

Heb ik een laadpas nodig?
Soms wordt bij de installatie van een laadpaal voor een elektrische auto een extra abonnement genomen. Als je de enige gebruiker van de paal bent is dit zeker niet noodzakelijk, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van abonnementen voor laadpalen liggen rond de €4,25 (maandelijks).

  • Inzicht in je dagelijks gebruik.
  • Eenvoudig laadkosten verrekenen met werkgever.
  • Laat je gasten ook bij je thuis hun auto opladen.
  • Je kunt rekenen op 24/7 support en actuele software.

Laadpaal voor thuis aanschaffen?

Bekijk populaire vakmannen in de regio.

Gemiddelde besparing elektrisch rijden

Met elektrisch rijden kan je fors goedkoper rijden. Zo’n elektrische auto en het thuislaadpunt heb je binnen een aantal jaar terugverdiend. Onderstaand hebben wij een rekenvoorbeeld. Een Nederlander rijdt zo’n 1149 km (maandelijks). Op basis van dit gemiddelde calculeren we hoeveel je bespaart met elektrisch rijden. In onze begroting gebruiken we de volgende prijzen (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Barchem):

  • Benzine rijden 2024: €0,120/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,044/km
SoortKosten p/kmP/maandPer jaar
Benzine€0,120€137,88€1654,56
Elektrisch€0,044€50,56€606,67
Besparing€0,076€87,32€1047,89
Tabel met besparing elektrisch rijden t.o.v. benzine in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Lochem

Een elektrische auto gekocht, maar ontbreekt het je aan de ruimte voor een eigen laadplek? En heb je in jouw directe omgeving niet echt mogelijkheden van een openbaar laadpunt? Op dat moment kan jij een openbaar oplaadpunt in Barchem aanvragen bij de gemeente. Let wel even op de voorwaarden en eisen:

  • Je hebt niet genoeg ruimte voor een eigen laadpunt.
  • In de directe omgeving is er nog geen openbaar laadstation beschikbaar.
  • Je dient een aanvraag in voor een elektrische- of hybride auto met een aanzienlijke actieradius.

In de situaties waarin voldaan wordt aan de voorwaarden zal de gemeente jouw verzoek overwegen. De gemeente beslist uiteindelijk of en in welke straat de laadzuil geplaatst wordt. Ze checken daarvoor zaken als zichtbaarheid en geschatte drukte. Elke EV-eigenaar kan er laden (hij is dus niet exclusief voor jou). Updates en informatie is ook te lezen op www.lochem.nl. Hier lees je bovendien of de gemeente subsidies verstrekt. Veel Nederlandse gemeenten laten alles uitvoeren door Openbaarladen.nl. Op deze website kan je in 6 stappen een openbare laadpaal aanvragen. Of check aanvullende informatie over Betrouwbare elektrische auto.

Openbare oplaadpunten bekijken (november 2024)

Laadstations in Barchem zijn goed vertegenwoordigd. Iedereen met een EV heeft de mogelijkheid daar te laden. Vergeleken met thuis laden is het vrij kostbaar. De kosten bedragen tussen de €0,245 tot wel €0,590 p/kWh. Hiervoor is een laadpas abonnement van bijvoorbeeld Eflux nodig. In het volgende schema zie je alle openbare laadstations in Barchem. Bekijk ook oplaadpunten en verkopers in Wichmond, Vierakker, Warnsveld, Toldijk en Bronkhorst.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden barchem-7244

Mogelijkheden voor zakelijke laadpunten

Een laadpaal bij je bedrijf biedt veel uitkomst voor je eigen werknemers, maar ook voor zakelijke relaties. Betreft het een gebouw met een parkeercapaciteit van 10 auto’s? Volgens de laatste regelgeving is het verplicht dat 10% van de parkeerplekken een laadpunt heeft. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder verschillende subsidieregelingen. Wist je dat je tot 75% van de investering kunt afschrijven?

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Aftrek van kleine investeringen in bedrijfsmiddelen, voor starters een interessante fiscale mogelijkheid.
  • Daarnaast kan je extra geld verdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het opladen.


Alles wat je moet weten over thuis elektrisch laden

Wat kost een eigen laadstation aan huis laten installeren?
Het aankopen van een laadpaal incl. de benodigde installatie varieert kostentechnisch tussen de €950 – €2400. De totale investering hangt af van het model laadzuil (met of juist zonder slimme functies), de benodigde capaciteit (laadvermogen), het aantal benodigde kabelmeters en de additionele werkzaamheden in de meterkast zoals een extra groep aanleggen.

Hoe duur is het om mijn auto thuis op te laden?
De tarieven voor het thuis opladen van een elektrische auto zijn goedkoop. Je rekent de kilowattuurprijs af bij je stroomleverancier voor je woning zoals Energiedirect, Budget energie, Eneco, NLE, Essent en Oxxio, Vandebron, Vattenfall, Pure energie. Dit is nu ongeveer €0,245 per kWh. De prijzen van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €4,00 per 100 kilometer. Om een indicatie te geven: een gemiddelde benzineauto kost je al snel €10,10 p/100 km. Als je kiest voor zonnepanelen kan je uiteindelijk zelfs gratis laden. Een normale EV heeft tussen de 8 en 14 zonnepanelen nodig om een jaar lang op zonne-energie te rijden in de provincie Gelderland.

Hoe wordt een laadpunt geïnstalleerd?
De monteur legt een nieuwe stroomgroep aan in je stroomkast. Dit zorgt voor een optimale stroomverdeling in huis. Van de meterkast loopt de kabel ondergrond naar de gewenste plek. In samenspraak met de vakman bepaal je wat de beste manier is om zo de graafwerkzaamheden te minimaliseren. Jouw laadpaal installateur in Barchem plaatst het oplaadpunt tegen de muur of bevestigt ‘m op een losse paal.

Kan er een laadpaal aangesloten worden op mijn laadpaal?
Onderaan de streep is elke meterkast geschikt voor het laden van een elektrische auto. Met name bij oudere huizen moet er wel wat gebeuren. Bekijk vooraf wel of je meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgerust. De oude modellen EV’s kon men nog opladen op 220V (1-fase). De huidige elektrische voertuigen worden opgeladen met een 3-fasen laadpaal. Dit noemen we ook wel krachtstroom. Hiermee wordt de auto veel sneller geladen. Een laadpunt installatiebedrijf in Barchem kan het allemaal juist aansluiten. De tarieven hiervan bedragen circa €1025. Let op: stroomkosten voor vastrecht stijgen dan wel.

Heb ik een type 1 of type 2 stekker nodig?
Laadkabels / stekkers heb je als type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 zien we met name terug bij Japanse & Amerikaanse automerken. Model 2 wordt gebruikt door merken uit Europa. De bekende elektrische auto’s in Barchem dien je op te laden met een type 2 stekker. Ook openbare laadpunten in Nederland beschikken over type 2 (Mennekes).

Kan ik subsidie aanvragen als ik thuis een laadpaal plaats?
Op dit moment zijn er geen landelijke subsidies voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Elke provincie kan hier wel een eigen beleid op maken. De gemeente Lochem verschaft op dit moment geen subsidie voor een particuliere laadpaal. Eventueel kun je wel proberen om een nieuw openbaar laadpunt aan te vragen. Je kunt vragen of de laadzuil dichtbij jouw woning geïnstalleerd kan worden. Zie ook www.lochem.nl.

Plaats een reactie