Laadpaal Langenboom

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Dat heeft als gevolg dat steeds meer auto’s de openbare oplaadplekken bezet houden. EV-rijders kiezen dan ook steeds vaker voor een slimme laadpaal in Langenboom aan huis. Middels een laadstation van jezelf geniet je iedere morgen van een opgeladen accu van jouw Volkswagen ID.4 1st en/of Audi e-tron S 55 quattro. Niet meer wachten op een vrije plek en het is veel voordeliger. Middels onze vergelijker ontdek je praktische informatie over meerdere type laadpunten, bieden we een aantal handige kooptips en vind je de beste installateurs uit de buurt.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal bespaar je fors op de energiekosten.
  • Je bent niet afhankelijk van het openbaar netwerk.
  • Iedere morgen wegrijden met een opgeladen accu, zo profiteer je iedere dag van de maximale actieradius.
  • Voordelige autorijden als je ook kiest voor zonnepanelen.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis bestel je al vanaf €955.
  • Een thuis-laadstation verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Langenboom

Elektrisch rijden is de toekomst. Het opladen van een elektrisch voertuig als onder andere de Volvo XC40 P8 AWD Recharge is op dit moment mogelijk op veel manieren. Een eigen goedkope laadpaal Langenboom kopen is een zeer interessante optie. Het werkt snel en veilig en je hebt dan de zekerheid van een volle accu. Bovendien is het een stuk voordeliger dan bij een laadpunt in de wijk. De kosten waar je mee te maken krijgt zijn de eenmalige aanschafprijs, installatie en de stroomprijzen (met zonnepanelen wordt het helemaal voordelig rijden). Het enige wat je nodig hebt is een garage of eigen oprit. Welke laadpaal is de beste keuze voor mij EV en woning? Verderop kan je aan de slag met een aantal zaken waar je rekening mee moet houden rondom laadpaal laten installeren in Langenboom. Of klik door voor meer informatie over Private lease elektrische auto.

Wallbox of laadpaal
Een laadstation Langenboom kun je op twee wijzen aanbrengen. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een stevige paal. Er zit verder geen verschil tussen deze opties. Denk goed na over de afstand van jouw EV en de laadplek, zo heb je niet al te veel laadkabels nodig.

1-fase aansluiting of 3-fasen aansluiting
Het 1-fase laadstation gaat via een standaard 230V aansluiting. Het systeem werkt dan op standaard 16A. Het maximale laadvermogen is 3.7 kW per uur. Elke woning in Nederland heeft ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Een 3-fase laadpaal maakt gebruik van krachtstroom, een aparte 3-fase aansluiting is nodig. Het maximale laadvermogen is dan 11 kW. De 3-fase variant kan dus wel 3 keer zo snel jouw accu opladen. Heb je thuis nog niet de beschikking over 3-fase groepen? Je kunt dan je groepenkast laten aanpassen door een elektricien in Langenboom. Ook vraag je een verzwaring van de aansluiting aan bij jouw netbeheerder.

Een eigen oplaadpunt aan huis

De voordeligste manier van opladen en altijd een vrije plek!

Losse of vaste laadkabel
Je kunt kiezen voor een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een losse kabel. De meerwaarde van de vaste stekker is dat er weinig handelingen nodig zijn om op te laden. Wat hierbij ook handig is is dat ze beschikbaar zijn in allerlei lengtes, vaak wel 6 – 8 meter. Het minpunt is dat de kabel wat gevoeliger wordt voor slijtage door de (soms) slechte weersomstandigheden (behalve als je de luxe hebt dat je binnen kan laden). Een ander minpunt is dat het er niet zo netjes uit ziet. Als laatste moet je er rekening mee houden dat je niet alle EV’s kunt laden met een vaste kabel.

Het grote voordeel van een losse kabel (net als een socket) is dat elk type EV hier op aangesloten kan worden. Je pakt namelijk de kabel die standaard in je kofferbak ligt. Overigens ziet het er wat netter uit en gaat jouw kabel langer mee. Het grote nadeel is dat er een extra handeling vereist is als je wilt laden. Je haalt de kabel eerst uit de kofferbak, en aansluiten op zowel je auto als de EVbox. Het station met een losse kabel blijkt uit onderzoek het beste te werken. Koop je een nieuwe elektrische auto? In zo’n geval hoef je het laadpunt niet om te bouwen. Tip: zoek ook eens naar snelladers in Langenboom.

Advies: enkele of dubbele laadpaal
We onderscheiden 2 soorten: een enkelvoudig of dubbel laadstation. Het onderscheid zit ‘m in het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een paal met 1 ingang heeft 1 ingang, en kan dus maar 1 auto laden, een dubbel laadstation heeft een dubbele capaciteit, en kan dus 2 auto’s laden. Erg handig wanneer je gezin over 2 voertuigen beschikt of voor zakelijke doeleinden.

Slimme toepassingen
Laadstations hebben steeds vaker slimme laadfuncties. Hieronder check jij meer achtergrondinfo over slimme laadpunten en de toepassingen daarvan.

  • Dynamic Load Balancing: beschermt tegen overbelasting van het energienetwerk.
  • Peak shaving: voorkom overmatig verbruik tijdens piekuren en onnodige kosten.
  • Gezichtsherkenning: voorkom misbruik van je station door een extra beveiliging in te stellen.
  • Gebarenherkenning: je hebt geen pasje, tag of sleutel nodig om een sessie te starten of stoppen.
  • AutoStart / Plug&Charge: perfect als jij de enige bent die gebruik maakt van het laadstation.
  • Abonnementen & Laadpas: behoud het overzicht van al je wekelijkse laadsessies.

Laadpaal installateur Langenboom vergelijken

De kosten van laadpalen variëren enorm. De kosten van een laadstation voor thuis ligt tussen de €875 tot +/- €3150. Een groot deel van onkosten kunnen we toeschrijven aan het vermogen van de laadpaal. Hoe krachtiger het vermogen, hoe optimaler het laadproces van de batterij. Verder onderscheiden we slimme opladers met leuke mogelijkheden als Dynamic Load Balancing die duurder zijn. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Langenboom.

Soort laadpaalVermogenLaadtijdPrijzen
1-fase laadpaal3,7 kW10,5 uur€500- €645
1-fase laadpaal7,4 kW6 uur€510- €635
3-fase laadpaal11 kW3,6 uur€690- €775
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€870- €1050
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis excl. installatie.

Goede systemen

  1. EVBox:Altijd automatische software-updates.
  2. Wallbox (wandlader): Beheer meerdere gebruikers en laders met MyWallbox.
  3. NewMotion: onderdeel van de shell group (veel expertise).
  4. Alfen: Standaard energiemeter voor het verrekenen van de laadkosten.
  5. Mennekes: Maker van moderne elektromobiliteit.
  6. EVhub: Optioneel integratie met slimme EVhub laadpas.
  7. Webasto: Plug & Charge-functie en slimme functies.
  8. Ecotap: Degelijk Nederlands design.
  9. Blue Current: Slim en flexibel laden voor thuis.
  10. Chargepoint: Een fraaie laadpaal in 11 kW of 22 kW uitvoering.
  11. Myenergi / Zappi: Variabel laden tussen 6A en 32A.
  12. Tesla Wall Connector: Perfect voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Compact systeem dat je overal naartoe kunt meenemen.
  14. Zie ook merken als: ABB, Etrel, Delta, Eaton, Etrel, Hypercharger, Schneider Electric , Keba & Tritium, Efacec, Circontrol, Xcharge.

laadstation-thuis-vergelijken

Prijzen voor installatie 2024
De gemiddelde kosten van een voordelige laadpaal installeren in Langenboom bedragen tussen de €430 en €2050. De prijs wordt bepaald door het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden en de geschatte afstand voor boren / graven en kabels. Hoe langer deze afstand, hoe meer graafwerk/boorwerk er bij komt en des te meer (dure) kabels er nodig zijn.

Abonnementskosten laadpas
Tegenwoordig wordt bij het kopen van een laadpaal voor een elektrische auto een speciaal abonnement gekozen. Men hoeft dat niet af te nemen, maar kan het een hoop werk en administratie schelen. De kosten van een laadpaal abonnement zijn circa €4,25 op maandbasis.

  • Altijd inzicht in je laadgebruik.
  • Eenvoudig laadkosten verrekenen met werkgever.
  • Eventueel kun je andere EV-bezitter bij jou laten laden.
  • Je kunt rekenen op 24/7 support en actuele software.

Laadpaal thuis laten plaatsen?

Zoek populaire deskundigen die werken in je omgeving.

Kostenoverzicht elektrisch rijden

Elektrisch rijden is behalve goed voor het milieu ook goed voor de portemonnee. De aanschaf van een elektrische auto en jouw thuislaadpunt heb je snel terugverdiend. In het onderstaande gedeelte maken we het duidelijk middels een rekenvoorbeeld. Een gemiddelde Nederlander rijdt per jaar zo’n 1059 km per 4 weken. Op basis van dit gemiddelde calculeren we welke besparing er mogelijk is. Hierbij gaan we uit van de volgende kosten (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Langenboom):

  • Benzine rijden 2024: €0,140/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,048/km
AandrijvingKosten p/kmPer maandP/jaar
Benzine rijden€0,140€148,26€1779,12
Elektrisch rijden€0,048€50,83€609,98
Besparing€0,092€97,43€1169,14
Mogelijke besparing dankzij elektrisch rijden in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Mill en Sint Hubert

Rijd je een elektrische auto, echter heb je thuis geen parkeerplek beschikbaar? Zijn er in de wijk geen nog openbaar oplaadpunt Je mag dan zo’n openbaar oplaadpunt in Langenboom aanvragen bij de gemeente. Let wel even op de voorwaarden en eisen:

  • Er kan geen laadpunt op jouw eigen terrein aangesloten worden.
  • Je kunt nog niet terecht bij een openbaar laadstation in de omgeving.
  • Je dient een aanvraag in voor een elektrische- of hybride auto met een minimale actieradius en/of accucapaciteit.

Op het moment dat jij hieraan voldoet bekijkt de gemeente jouw aanvraag. De gemeente zal concluderen of en in welke straat de laadzuil aangesloten wordt. Daarbij bekijkt de gemeente zaken als zichtbaarheid en drukte. Iedereen met een elektrische auto mag het gebruiken. Extra achtergrondinfo is beschikbaar gesteld op www.gemeente-mill.nl. Daar lees je ook of je in aanmerking komt voor een subsidie. Steeds meer gemeenten hebben de uitvoering neergelegd bij Openbaarladen.nl. Via deze omgeving kan je vrij simpel een openbare laadpaal aanvragen. Of check aanvullende informatie over Bijtelling.

Overzicht openbare laadpunten (november 2024)

Laadstations in Langenboom zijn er voldoende. Iedereen met een abonnement kan terecht bij deze punten. De onkosten liggen daar wel hoger. De onkosten liggen tussen de €0,260 tot wel €0,605 per kWh. Vaak heb je een laadpas abonnement nodig. In het volgende schema doorzoek jij de openbare laadstations in Langenboom. Bekijk ook oplaadpunten en verkooppunten in Mill, Rijkevoort-De Walsert, Rijkevoort, Wanroij en Landhorst.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden langenboom-5453

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal naast kantoor kan worden gebruikt door bezoekers, klanten en eigen personeelsleden. Heb je een parkeerterrein met 10 parkeervakken of meer? Volgens de nieuwe regels vanuit het Europees Parlement moet ten minste 10% beschikken over een laadpunt. Zakelijke laadpalen kunnen ook aantrekkelijk worden aangeschaft d.m.v. meerdere subsidieregelingen. Zo kan je tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven op een zelfgekozen moment.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% extra van de investeringskosten in mindering brengen op het bedrijfsresultaat.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 75% aftrekbaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een manier om kleine investeringen af te schrijven, zeer interessanten voor de beginnende ondernemers.
  • Tevens kan je extra geld verdienen door andere gebruikers te laten betalen voor het opladen.


Alles wat je moet weten over thuis elektrisch laden

Wat zijn de installatiekosten voor een laadstation aan huis?
Een laadpaal voor thuis inclusief installatiewerk kost tussen de €875 – €2150. Het hele prijskaartje hangt vooral af van het type laadpaal (met of juist zonder slimme functies), het totale laadvermogen, de afstand tussen meterkast en laadstation en eventuele aanpassingen in de meterkast zoals een extra groep of een extra aardlekschakelaar.

Wat kost een auto thuis opladen?
Je elektrische auto thuis laden is financieel gunstig. De kilowattuurprijs betaal je gewoon via de normale energierekening aan je stroomleverancier voor je woning zoals Energiedirect, Engie, Eneco, Essent, Budget energie en Pure energie, Vattenfall, PowerPeers, Oxxio. Over het algemeen niet meer dan €0,210 per kWh. De tarieven van elektrisch autorijden komen daarmee uit op ongeveer €3,65 p/100 km. Vergeet niet: een gemiddelde benzineauto kost ongeveer €9,50 p/100 km. Wanneer je het combineert met zonnepanelen is opladen van jouw EV zelfs gratis. De gemiddelde EV behoeft 12 – 16 zonnepanelen om een jaar lang op zonne-energie te rijden in de provincie Noord-Brabant.

Hoe gaat de installatie van het laadpunt?
De leverancier zal enkele aanpassingen moeten doen in de stroomvoorziening van je woning. Zo voorkom je dat de boel overbelast raakt. Vanuit de meterkast vind de kabel via de kruipruimte de weg naar buiten. Samen met de monteur bespreek je waar de laadpaal wordt geplaatst om zo de graafwerkzaamheden te minimaliseren. De ervaren laadpaal installateur in Langenboom zet het als wallbox tegen de muur of op een montagepaal.

Is mijn woning geschikt voor een laadpaal?
Uiteindelijk is elke meterkast geschikt voor het laden van een elektrische auto. Soms moet er wel eerst een installateur bij komen. Achterhaal of de groepenkast is uitgevoerd met een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De eerste modellen konden worden geladen op 1-fase stroom (220V). Nieuwere elektrische voertuigen kan je enkel laden met een 3-fasen aansluiting. Dit noemen we ook wel krachtstroom. Dit snelladen zal je de nodige uren besparen. Een laadpunt installatiebedrijf in Langenboom kan dit uit handen nemen. De totale onkosten bedragen zo’n €800. Bedenk wel: een nieuwe aansluiting kan resulteren in een hoger vastrecht.

Type 1 en type 2 stekkers, wat is het verschil?
Stekkers (van laadkabels) verdelen we onder intype 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt vooral gebruikt door Japanse en Amerikaanse merken. Model 2 is vooral te zien bij de Europese merken. Veel van de beschikbare elektrische auto’s in Langenboom zijn geschikt voor de type 2 stekker. Ook openbare laadpalen in Nederland hebben doorgaans ook een type 2 mennekes aansluiting.

Kan ik gebruik maken van subsidie voor een thuis laadpaal?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een eigen thuislaadpunt. Iedere regio heeft een eigen beleid. De gemeente Mill en Sint Hubert verstrekt momenteel geen financiële regelingen voor een particuliere laadpaal. Wat mogelijk wel interessant is, is om een openbaar laadstation aan te vragen. Je kunt daarbij het verzoek indienen of het openbare laadpunt in de buurt van jouw woning kan komen te staan. Zie ook de website van de gemeente www.gemeente-mill.nl.

Plaats een reactie