Laadpaal Harreveld

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is sterk in opkomst. Dat heeft als gevolg dat openbare oplaadpunten meer en meer bezet raken. Je kunt dan beter kiezen voor een privé laadpaal in Harreveld aan huis. Via een privé laadstation weet je altijd zeker dat je de accu kunt opladen van jouw Audi Q4 e-tron of bijvoorbeeld de Ford Mustang Mach-E GT. Niet meer wachten op een vrije plek en het is veel voordeliger. Op EVPlan.nl lees je extra informatie over diverse soorten laadpalen, een handige keuzehulp en vind je de beste installateurs uit jouw gemeente.

  • Door het toepassen van een eigen elektrische laadpaal worden je kilometers nog goedkoper.
  • Je bent niet afhankelijk van andere weggebruikers.
  • Altijd een volle accu, altijd 100% actieradius.
  • Voordelige autorijden wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis is al te bestellen voor €980.
  • Een privé laadstation aan huis verdien je terug in 5 – 10 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Harreveld

Elektrisch rijden is sterk in opkomst. Jouw elektrische auto opladen zoals bijvoorbeeld de MG ZS EV kan op steeds meer plekken. Een eigen goedkope laadpaal Harreveld kopen is iets wat we steeds meer zien. Het werkt snel en veilig en je bent altijd verzekerd van een 100% actieradius. Verder is het laden van een accu vele malen goedkoper dan bij een publiek laadpunt. Je hebt te maken met de volgende kosten: de eenmalige aanschafprijs, installatie en uiteraard de verbruikte stroom (het meest ideaal is om extra zonnepanelen op je dak te leggen). Het enige wat je nodig hebt is een eigen parkeerplaats. Welk laadstation is geschikt voor mijn EV en mijn woning/meterkast? In het gedeelte hieronder kan je aan de slag met tips en adviezen rondom laadpaal laten installeren in Harreveld. Op deze website lees je ook meer over Hybride auto’s.

Wallbox of vrije laadpaal
Een laadstation Harreveld kun je op twee wijzen aanbrengen. Het kan als een wandbox aan een muur gemonteerd worden of op een stevige paal. Verder zijn er geen verschillen. Analyseer de afstand tot de parkeerplek, zo heb je niet al te veel laadkabels nodig.

1-fase of 3-fasen apparaat
Het 1 fase systeem gaat via de standaard 230 voltage. Het systeem werkt dan op standaard 16A. Dit geeft een laadvermogen van +/- 3.7 kW. Elke meterkast heeft de beschikking over ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Een 3-fase laadzuil gebruikt krachtstroom (400V ipv 230V). Het maximale laadvermogen is dan 11 kW. De 3-fase installatie kan dus opladen in veel kortere tijd (snelladen). Heb je geen 3-fase groepenkast? Je kunt tegen geringe kosten je groepenkast laten aanpassen door een elektricien in Harreveld. Vervolgens doe je een aanvraag bij de netbeheerder om de capaciteit te vergroten.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

Goedkoop en snel laden en altijd een vrije plek!

Vaste of losse laadkabel
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een losse kabel. Het gemak van een vastzittende kabel is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Een ander voordeel is dat je ze in XL-formaat kunt bestellen, vaak wel 6 – 8 meter. Het grote nadeel is dat de kabel vaker gereinigd moet worden omdat deze sneller nat wordt (behalve als je de luxe hebt dat je binnen kan laden). Waar je ook rekening mee moet houden is dat het een rommelig geheel wordt. Als laatste kan het zijn dat je per auto weer een andere stekker nodig hebt.

Het grote gemak van een losse kabel (alsook voor een socket) is dat elk type EV hier op aangesloten kan worden. Je pakt namelijk de standaard kabel die is meegeleverd vanaf de fabriek. Tevens is het een strakker geheel en profiteer je van een langere levensduur. Belangrijk nadeel is dat je een stap extra moet uitvoeren als je gaat laden. Je moet dan eerst de kabel uit je auto halen, om vervolgens aan te sluiten op de EV en de wallbox. Een laadpaal zonder vaste kabel is vaak de beste keuze. Ga je een ander elektrische auto rijden? In dit geval kan je gewoon jouw huidige paal blijven gebruiken. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Harreveld.

Enkele vs dubbele laadpaal
Er zijn twee keuzes: een enkelvoudig of dubbel laadstation. Het onderscheid zit ‘m in het aantal auto’s dat aangesloten kunnen worden. Een paal met 1 stekkeringang heeft stroomcapaciteit voor 1 EV, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Ideaal als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt of wanneer je een extra service wil bieden aan bezoekers.

Innovatieve toepassingen
De huidige oplossingen hebben vaak ingebouwde slimme laadfuncties. In de volgende paragraaf lees jij meer info en krijg je inzicht in slimme laadpunten en wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

  • Dynamic Load Balancing: automatische optimalisering en verdeling van stroom.
  • Peak shaving: voorkom kosten die uw netbeheerder in rekening kan brengen bij het overschrijden van het piekvermogen.
  • Gezichtsherkenning: zo kan je hands-free jouw laadpaal ontgrendelen.
  • Gebarenherkenning: je hebt geen pasje, tag of sleutel nodig om een sessie te starten of stoppen.
  • AutoStart / Plug&Charge: met autostart hoef je enkel een laadkabel in te pluggen om een laadsessie te starten.
  • Abonnementen & Laadpas: elke laadsessie wordt geregistreerd voor de administratie.

Laadpaal installateur Harreveld vergelijken

De aanschafprijzen van laadpalen liggen nogal uiteen. De prijs van een laadstation voor thuis bedraagt tussen de €825 tot €3450. De prijs wordt bepaald door de laadcapaciteit van het station. Des te hoger het vermogen, hoe sneller de batterij weer op 100% zit. In aanvulling hierop kan je kiezen voor slimme opladers met toffe functies als gebarenherkenning die in aanschaf duurder zijn. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Harreveld.

Type stationLaadvermogenLaadtijdOnkosten
1-fase laadpaal3,7 kW11 – 12 uur€520- €600
1-fase laadpaal7,4 kW5,6 uur€550- €600
3-fase laadpaal11 kW3,6 uur€660- €785
3-fase laadpaal22 kW1,8 uur€865- €1065
Prijzen van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Goede leveranciers

  1. EVBox:Geschikt voor elke elektrische auto.
  2. Wallbox (wandlader): Meest betrouwbare en veilige optie voor het opladen van je auto.
  3. NewMotion: 24/7 ondersteuning van het serviceteam.
  4. Alfen: Robuuste, veilige en betrouwbare laadstations.
  5. Mennekes: Slim kabelbeheer voor vaste kabels.
  6. EVhub: Laadstations van hoogwaardig slagvast polycarbonaat.
  7. Webasto: Hoogwaardig en mooi vormgegeven laadstation.
  8. Ecotap: Stevige, gebruiksvriendelijke en zelfvoorzienende palen.
  9. Blue Current: Slim en flexibel laden voor thuis.
  10. Chargepoint: Koppeling aan uw eigen afreken- of toegangssysteem.
  11. Myenergi / Zappi: Veilig laden dankzij loadbalancing.
  12. Tesla Wall Connector: De beste keuze voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Het slimme mobiele laadstation.
  14. Andere opties: ABB, Eaton, Delta, Enovates, Etrel, Flexicharge, Hypercharger, Keba of Tritium, Zaptec, Efacec, Xcharge.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatietarieven 2024
De kosten voor een voordelige laadpaal installeren in Harreveld lopen uiteen tussen de €300 en +/- €1800. Dit wordt berekend aan de hand van of er bijvoorbeeld een 3-fase aansluiting aangelegd moet worden en afstand tussen meterkast en de locatie van de laadpaal. Hoe groter de te overbruggen afstand, hoe meer boor- en graafwerk er uitgevoerd moet worden en hoe meer kabelmeters gebruikt moeten worden.

Informatie over laadpassen
Eventueel wordt bij het kopen van een laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Je hoeft dit niet te nemen, maar geeft verschillende voordelen. De tarieven van zo’n laadpaal abonnement bedragen ongeveer €4,00 per maand.

  • Online inzicht in laadsessies.
  • Laadsessies thuis verrekenen met werkgever.
  • Eenvoudig je oplaadpunt openstellen voor gastgebruik.
  • Altijd actuele updates en 24/7 telefonische helpdesk.

Laadpaal thuis laten plaatsen?

Check betrouwbare installateurs uit jouw regio.

Kostenoverzicht elektrisch rijden

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De elektrische auto en jouw thuislaadpunt hebben een korte terugverdientijd. Op deze pagina maken we het duidelijk middels een rekenvoorbeeld. Een Nederlandse automobilist rijdt gemiddeld 1124 kilometer per 4 weken. Hiermee verwachten we met welke kosten je rekening moet houden. In onze begroting hanteren we de actuele prijzen (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Harreveld):

  • Benzine rijden 2024: €0,105/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,041/km
TypeKosten p/kmPer maandPer jaar
Benzine rijden€0,105€118,02€1416,24
Elektrisch€0,041€46,08€553,01
Besparing€0,064€71,94€863,23
Kosten elektrisch vs benzine rijden in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Oost Gelre

Rijd je een elektrische auto, maar is er geen ruimte voor een laadpaal? En is er nog geen openbaar laadpunt in de buurt? Je kunt dan zo’n openbaar oplaadpunt in Harreveld aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Je hebt niet genoeg ruimte voor een eigen laadpunt.
  • Er is nog geen openbaar laadstation in jouw directe omgeving.
  • Je dient een aanvraag in voor een elektrische- of hybride auto met een aanzienlijke actieradius.

In de situaties waarin voldaan wordt aan de voorwaarden wordt jouw verzoek meegenomen. De gemeente zal concluderen of en op welke locatie de laadzuil neergezet wordt. Ze checken daarvoor relevante zaken als toegankelijkheid en drukte. Elk huishouden kan terecht bij dit oplaadpunt. Updates en informatie kan je bekijken op www.oostgelre.nl. Daar lees je ook of je een subsidie kunt krijgen. Meer en meer gemeenten werken samen met Openbaarladen.nl. Op die site kan je heel eenvoudig een openbare laadpaal aanvragen. Of klik door naar Elektrische auto verzekering.

Lijst met openbare oplaadpunten in de buurt (november 2024)

Laadstations in Harreveld vind je op steeds meer plekken. Iedere EV-bezitter kan daar gebruik van maken. De onkosten liggen daar wel hoger. De prijzen bedragen tussen de €0,235 en €0,565 per kWh. Het is belangrijk dat je een laadpas abonnement hebt (bijv. van New Motion of Eneco). In het Google Maps overzicht check je de openbare laadstations in Harreveld. Vergelijk ook oplaadpunten en aanbieders in Vragender, Lichtenvoorde, Bredevoort, Winterswijk Corle en Winterswijk Brinkheurne.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden harreveld-7135

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal naast kantoor is relevant voor werknemers en klanten. Gaat het om een pand met 10 parkeerplekken of meer? Overeenkomstig de nieuwste wetgeving moet 10% van de parkeervakken een laadplaats zijn. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder verschillende subsidieregelingen. Je kunt tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Investeringsaftrek die kan oplopen tot 36 procent van het investeringsbedrag.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Aftrek van kleine investeringen in bedrijfsmiddelen, voor starters een interessante fiscale mogelijkheid.
  • Tevens kan je extra geld verdienen door een tarief in te stellen voor derden voor het gebruik van de palen.


Veelgestelde vragen over thuis elektrisch laden

Welke tarieven worden gerekend voor een laadstation aan huis?
Een laadpaal aan huis kopen inclusief installatie kost +/- tussen de €925 – €2400. De totale investering wordt berekend aan de hand van het type en model (additionele slimme functies), de benodigde capaciteit (laadvermogen), de afstand tussen meterkast en locatie van de laadbox en of er nog iets in de meterkast moet gebeuren zoals het plaatsen van een aardlekautomaat of nieuwe groep.

Wat betaal ik voor een volle accu?
Het thuis opladen van een elektrische auto is erg aantrekkelijk. Je ontvangt een factuur met het verbruik X de kilowattuurprijs van je eigen energieleverancier zoals Essent, NLE, Eneco, Engie, Energiedirect en Vattenfall, PowerPeers, Pure energie, Oxxio. Dat is om en nabij de €0,215 per kWh. De prijzen van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €3,70 p/100 km. Belangrijk: een benzine aangedreven auto kost je zo’n €9,90 p/100 km. In combinatie met zonnepanelen kost de stroom je helemaal niets meer. De gemiddelde EV vergt 10 – 16 zonnepanelen om een heel jaar lang de kunnen rijden op zonnestroom in de provincie Gelderland.

Hoe gaat de installatie in z’n gang?
De installateur zal enkele aanpassingen moeten doen in het centrale stroompunt in je huis. Zo voorkom je dat de boel overbelast raakt. Via dit stroompunt wordt een kabel naar buiten gelegd onder de grond. Samen wordt besloten waar het station moet komen om graafwerk en benodigde kabels te beperken. Jouw laadpaal installateur in Harreveld monteert ‘m in overleg tegen de muur of op een losse paal.

Kan er een laadpaal aangesloten worden op mijn laadpaal?
Uiteindelijk is ieder huis geschikt te maken om een elektrische auto op te laden. Het kan wel zijn dat er eerst het e.e.a. moet worden omgezet. Bekijk vooraf wel of je meterkast is uitgevoerd met een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De vroegere modellen konden worden geladen op 1-fase stroom (220V). Innovatieve elektrische auto’s worden opgeladen met een 3-fasen laadpaal. We spreken ook wel over krachtstroom. Het snelladen heeft heel veel voordelen. Een laadpunt installatiebedrijf in Harreveld zal al dit werk voor je oplossen. De prijzen van deze service bedragen ongeveer €1050. Bedenk wel: een nieuwe aansluiting kan resulteren in een hoger vastrecht.

Type 1 en type 2 stekkers, wat is het verschil?
Laadkabel stekkers zijn verkrijgbaar in type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 zien we met name terug bij Japanse merken en auto’s uit de VS. Model 2 wordt doorgaans geïmplementeerd bij merken uit de Europese Unie. De beschikbare elektrische auto’s in Harreveld hebben zo’n type 2 aansluiting. Ook openbare laadpunten in Nederland hebben doorgaans ook een type 2 mennekes aansluiting.

Kan ik aanspraak maken op subsidie voor een laadzuil thuis?
Op dit moment zijn er geen landelijke subsidies voor een thuislaadpunt op je oprit. Iedere regio heeft de vrijheid om hier anders mee op te gaan. De gemeente Oost Gelre verstrekt momenteel geen subsidieregelingen voor een particuliere laadpaal aan huis. Eventueel kun je wel proberen om een openbaar laadpunt aan te vragen. Vraag daarbij gerust of de paal in de buurt van jouw huis kan komen. Bekijk ook www.oostgelre.nl.

Plaats een reactie