Laadpaal Rosmalen

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Daarbij komt ook dat openbare oplaadpunten meer en meer bezet raken. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een slimme laadpaal in Rosmalen aan huis. D.m.v. jouw eigen laadstation hoef je niet bang te zijn voor een lege accu van jouw Volkswagen ID.3 Pure of bijvoorbeeld de Skoda Enyaq iV 80X. Altijd een vrije plek bij de laadpaal en het is een stuk voordeliger. Op deze pagina tref je waardevolle informatie over meerdere type laadpalen, een handige keuzehulp en kan jij snel een vrijblijvende offerte opvragen bij leveranciers uit jouw omgeving.

  • Door te investeren in een eigen elektrische laadpaal ben je veel goedkoper uit qua laadkosten.
  • Niet meer wachten bij een dure snellader.
  • Elke dag opnieuw een volle accu, zo profiteer je iedere dag van de maximale actieradius.
  • Autorijden voor gunstige tarieven in combinatie met eigen zonnepanelen op je woning.
  • Deze slimme laadpaal aan huis is al te koop voor €920.
  • Een eigen laadstation aan huis kan je al terugverdienen in 6 – 8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Rosmalen

Elektrisch rijden is sterk in opkomst. Het laden van een elektrisch voertuig zoals de Hyundai Kona Electric 64 kWh kan op verschillende manieren. Een eigen goedkope laadpaal Rosmalen kopen is een goede investering. Hij is altijd beschikbaar en je rijdt elke ochtend weg met een goede actieradius. Verder is het stukken betaalbaarder dan een laadpunt in de wijk. Wel heb je te maken met de eenmalige aanschafprijs, installatie en de stroomprijzen (die je zelf kunt opwekken met zonnepanelen). Je moet wel de beschikking hebben over een eigen oprit of parkeerplaats (garage). Welke laadpaal is nu handig voor mij EV en woning? Verderop kan je aan de slag met handige tips en adviezen voor laadpaal laten installeren in Rosmalen. Bekijk ook meer info over Aansluitingen.

Vrije laadpaal of wallbox
Een laadstation Rosmalen kan op verschillende manieren worden gemonteerd. Je kunt het laten plaatsen als wandbox aan de muur of op een losse paal. Verder zijn er geen verschillen. Achterhaal de afstand van jouw EV en de laadplek om lange dure laadkabels te vermijden.

1- of 3-fasen aansluitingen
De 1 fase aansluiting werkt met de normale 230V aansluiting. Hiermee heb je een minimaal vermogen van 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen per uur. Elke meterkast heeft de beschikking over ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Een 3-fase laadzuil maakt gebruik van 3x230V en heeft een vermogen van 16A of 32A. Reken dan op z’n 11 kW laadvermogen. De 3-fase variant is dus in staat om veel sneller auto’s op te laden. Beschik je nog niet over een 3-fase installatie? Je kunt tegen geringe kosten de meterkast geschikt laten maken door een elektricien in Rosmalen. Vervolgens doe je een aanvraag bij de netbeheerder om de capaciteit te vergroten.

Een eigen oplaadstation voor de deur?

Goedkoop en snel laden en nooit meer in de rij bij een laadstation

Laadkabel: vast of los
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een vaste kabel en stekker of een losse stekker. Het grote voordeel van de vastzittende kabel is dat je niet eerst een losse kabel uit je koffer hoeft te halen. Een bijkomend voordeel is dat je ze in meerdere formaten en lengtes kunt kopen, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Een negatief aspect is dat de kabel vaker gereinigd moet worden omdat er door wind en regen water in kan komen (of je moet de auto binnen opladen). Een ander minpunt is dat het veel ruimte inneem (staat slordig). Ten derde noemen we nog even dat nieuwere modellen weer een ander type stekker gebruiken dan oudere.

Het gemak van een losse kabel (of een socket) is dat je er elke auto mee kan laden. Hiervoor gebruik je de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Eveneens heb je geen rommelige hangende kabels en gaat jouw kabel langer mee. Waar je op moet letten is dat je steeds een extra handeling moet uitvoeren als je de accu gaat opladen. Je haalt de kabel eerst uit de kofferbak, en aansluiten op zowel je auto als de EVbox. Een laadzuil met losse kabel blijkt uit onderzoek het beste te werken. Neem je een nieuwe EV met een andere aansluiting? Dan kan je gewoon jouw huidige paal blijven gebruiken. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Rosmalen.

Enkele of dubbele laadpaal
Er bestaan 2 types: een enkelvoudige of dubbele laadpaal. Het verschil zit hem in het aantal auto’s dat je op 1 moment kunt opladen. Een enkelvoudige paal kan voor 1 EV de benodigde stroom leveren, een dubbel laadstation heeft een dubbele capaciteit, en kan dus 2 auto’s laden. Ideaal als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt of voor zakelijke doeleinden.

Innovatieve toepassingen
De huidige oplossingen hebben doorgaans geïntegreerde slimme laadfuncties. In de volgende paragraaf bekijk jij alles wat je moet weten over slimme laadpunten en de praktische functies voor thuis.

  • Dynamic Load Balancing: automatische verdeling van het totaal beschikbare vermogen.
  • Peak shaving: helpt overmatig verbruik tijdens piekuren voorkomen.
  • Gezichtsherkenning: alleen bevoegde personen kunnen de laadpaal gebruiken.
  • Gebarenherkenning: Een laadsessie starten of stoppen met een simpel gebaar.
  • AutoStart / Plug&Charge: perfect als jij de enige bent die gebruik maakt van het laadstation.
  • Abonnementen & Laadpas: mogelijkheid om gastgebruik toe te staan.

Laadpaal installateur Rosmalen vergelijken

De kosten van laadpalen kunnen flink uiteen lopen. De adviesprijs van een laadstation voor thuis wisselt tussen de €600 t/m €3075. De uiteindelijke prijs wordt voor het grootste gedeelte gevormd door de laadcapaciteit van het station. Hoe hoger het vermogen, des te sneller de batterij weer is opgeladen. Tevens zijn er slimme stations met innovatieve snufjes als gezichtsherkenning die duurder zijn. In het schema hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Rosmalen.

Type laadpaalVermogenLaadtijdPrijs
1-fase laadpaal3,7 kW10 – 12 uur€540- €615
1-fase laadpaal7,4 kW5,6 uur€505- €630
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€665- €765
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€845- €1030
Tabel met gemiddelde kosten laadpaal aan huis (zonder installatie).

Top leveranciers

  1. EVBox:Verbonden met Wi-Fi, 3G en Bluetooth.
  2. Wallbox (wandlader): De beste manier van elektrisch opladen.
  3. NewMotion: altijd met zorgvuldige en deskundige installatie.
  4. Alfen: Voor iedere elektrische auto.
  5. Mennekes: Ruim aanbod laadzuilen, wandladers en kabels.
  6. EVhub: Betaalbare no-nonsense laadstations voor de particulier.
  7. Webasto: Veilig, gemakkelijk en snel opladen.
  8. Ecotap: Zeer gebruiksvriendelijk en vandalismebestendig.
  9. Blue Current: Compact systeem met slimme functies.
  10. Chargepoint: Een fraaie laadpaal in 11 kW of 22 kW uitvoering.
  11. Myenergi / Zappi: Altijd connected met de speciale HUB.
  12. Tesla Wall Connector: Dé laadpaal voor jouw Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Meest compacte en gemakkelijke systeem.
  14. Andere merken: ABB, Eaton, Enovates, Etrel, Etrel, Schneider Electric , Keba, Hypercharger & Tritium, Zaptec, Efacec, Xcharge.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in Rosmalen liggen tussen de €320 & €2125. Dit is afhankelijk van of jouw meterkast al geschikt is voor een (3-fase) laadstation en de geschatte afstand voor boren / graven en kabels. Des te groter deze afstand is, hoe meer er uitgegraven moet worden en hoe meer prijzige kabels aangelegd moeten worden.

Abonnementsprijzen laadpassen
Bij steeds meer services wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto een Backoffice abonnement gekozen. Dit is (zeker als jij de enige gebruiker bent) geen noodzaak, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De tarieven van zo’n laadpaal abonnement liggen rond de €3,75 op maandbasis.

  • Inzicht in laadsessies en laadgedrag.
  • Laadsessies thuis verrekenen met werkgever.
  • Gast Tarief instellen.
  • Vaak zit er een 24/7 storing service inbegrepen bij het abonnement.

Een eigen laadpaal voor thuis?

Vind de beste vakmannen uit jouw omgeving.

Jaarlijkse besparing met elektrisch rijden

Elektrisch rijden is financieel erg interessant. Zo’n elektrische auto en het thuislaadpunt verdien je vrij vlot terug. Op deze pagina vind je een rekenvoorbeeld. Nederlandse automobilisten rijden elk jaar circa 1128 km per maand. Op basis daarvan ramen we wat je kunt besparen. In het rekenvoorbeeld hanteren we de actuele prijzen (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Rosmalen):

  • Benzine rijden 2024: €0,115/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,043/km
SoortTarieven p/kmPer maandPer jaar
Benzine€0,115€129,72€1556,64
Elektrisch rijden€0,043€48,50€582,05
Besparing€0,072€81,22€974,59
Dit kun je besparen met elektrisch rijden in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente s-Hertogenbosch

Heb jij de beschikking over een EV, maar kan je thuis geen laadpaal kwijt? En ontbreekt het aan een openbaar laadpunt in jouw eigen wijk? Op dat moment kan jij een openbaar oplaadpunt in Rosmalen aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Je hebt niet genoeg ruimte voor een eigen laadpunt.
  • Er is nog geen openbaar laadstation in jouw directe omgeving.
  • Je bezit een elektrische of hybride auto met een minimale actieradius.

Zodra je voldoet aan deze criteria bekijkt een ambtenaar jouw aanvraag. De gemeente bepaalt of en in welke omgeving de laadzuil komt te staan. Hierbij bekijken zij relevante zaken als bereikbaarheid en geschatte drukte. Iedereen kan er laden (hij is dus niet exclusief voor jou). Alle details vind je op www.s-hertogenbosch.nl. Daar kan je ook naartoe om te kijken of er eventueel subsidie beschikbaar is. Het merendeel van de gemeenten verwijzen je door naar Openbaarladen.nl. Via deze omgeving kan je vrij simpel een openbare laadpaal aanvragen. Of lees meer informatie over Elektrische auto zakelijk rijden.

Openbare oplaadpunten zoeken (november 2024)

Laadstations in Rosmalen zijn elke dag werkzaam. Elke weggebruiker kan hier laden. Het is een stuk duurder dan thuis laden. De onkosten schommelen tussen de €0,260 tot €0,565 per kWh. Vaak heb je een laadpas abonnement nodig. In het volgende schema zie jij alle openbare laadstations in Rosmalen. Op deze site vind je ook laadzuilen en installateurs in De Moer, Kaatsheuvel, Waspik, Raamsdonk en Sprang-Capelle.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden rosmalen-5244

Zakelijke laadpunten

Een laadpaal voor zakelijke toepassingen is een extra stukje service richting werknemers en klanten. Bekijk je de mogelijkheden voor een gebouw met 10 parkeervakken of meer? Naar de nieuwste wetgeving moet 10% van de parkeervakken een laadplaats zijn. Zakelijke laadpalen kunnen relatief goedkoop geplaatst worden dankzij meerdere subsidieregelingen. Je kunt tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 75% aftrekbaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een mogelijkheid voor investeringen in kleine bedrijfsmiddelen, met name interessant voor startende ondernemers.
  • Verder kan je extra geld verdienen door andere gebruikers te laten betalen voor het laden.


Veelgestelde vragen aangaande thuis elektrisch laden

Hoeveel geld kost een eigen laadstation aan huis?
Een privé laadpaal aan huis met daarbij de installatie varieert kostentechnisch tussen de €975 en €2050. De definitieve prijs hangt af van het type laadstation (wel of geen slimme functies), het minimale laadvermogen, de totale afstand tussen meterkast en de laadplek en eventuele aanpassingen in de meterkast zoals het laten plaatsen van een extra stroomgroep of aardlekschakelaar.

Wat betaal ik voor een volle accu?
Thuis een elektrische auto opladen is het goedkoopst. Je betaalt de kilowattuurprijs gewoon direct aan je stroomleverancier voor je woning zoals Eneco, Energiedirect, Essent, Budget energie, NLE en PowerPeers, Vattenfall, Oxxio, Vandebron. Dat is doorgaans zo’n €0,215 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden liggen tegenwoordig rond de €4,05 p/100 km. Om een indicatie te geven: een normale auto op benzine kost ongeveer €10,10 per 100 kilometer. Als de laadpaal draait op zonnepanelen is opladen van jouw EV zelfs gratis. De huidige EV heeft tussen de 8 en 14 zonnepanelen nodig om elk jaar op eigen zonne-energie rond te rijden in de provincie Noord-Brabant.

Hoe wordt het geïnstalleerd?
De specialist legt een aparte stroomgroep aan in de stroomvoorziening van je woning. Anders heb je kans dat op een gegeven moment de stroom uitvalt. Van de stroomkast legt men de benodigde kabels aan richting de installatie plek. In overleg met de expert wordt besloten waar het station moet komen om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. Jouw laadpaal installateur in Rosmalen monteert het als wallbox of op een stevige paal.

Moet er iets gebeuren in mijn meterkast?
Al met al is ieder huis aan te passen om een elektrische auto van stroom te voorzien. Soms moet er wel eerst een installateur bij komen. Bekijk vooraf wel of je meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgevoerd. De vroegere modellen waren geschikt voor een 1-fase 220v aansluiting. De hedendaagse types kunnen enkel worden opgeladen met een 3-fasen systeem. We spreken ook wel over krachtstroom. Hierdoor wordt het snelladen mogelijk gemaakt. Een laadpunt installatiebedrijf in Rosmalen zal al dit werk voor je oplossen. De totale onkosten liggen rond de €1125. Disclaimer: een nieuwe aansluiting kan resulteren in een hoger vastrecht.

Moet ik een type 1 of type 2 stekker hebben?
Laadkabels / stekkers verdelen we onder intype 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt met name toegepast bij Amerikaanse en Japanse modellen. Model 2 stekkers komen we tegen bij merken uit Europa. Veel van de populaire elektrische auto’s in Rosmalen kan je laden met zo’n type 2 stekker. Ook openbare laadpalen in Nederland hebben doorgaans ook een type 2 mennekes aansluiting.

Kan ik subsidie aanvragen als ik thuis een laadpaal plaats?
Er bestaan geen landelijke subsidies voor een thuislaadpunt op je oprit. Iedere gemeente is vrij om hier eigen beleid voor te schrijven. De gemeente s-Hertogenbosch verschaft op dit moment geen financiële ondersteuning voor de particuliere laadpaal. Je kunt het wel overwegen om een aanvraag te doen voor een openbaar laadpunt. Je kunt verzoeken of de paal vlakbij jouw woning kan komen. Voor meer informatie zie www.s-hertogenbosch.nl.

Plaats een reactie