Laadpaal Sint Maartensbrug

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden zien we steeds meer. Hierdoor zien we ook dat er soms geen openbare oplaadplek te vinden is. Steeds meer mensen kiezen dan ook voor een eigen laadpaal in Sint Maartensbrug aan huis. Door middel van jouw eigen laadstation geniet je iedere morgen van een opgeladen accu van jouw BMW i4 en/of Byton M-Byte 95 kWh 4WD. Je hoeft niet meer te wachten op een vrije laadpaal en op de lange termijn is het ook nog eens hartstikke goedkoop. Op deze website lees je extra informatie over verschillende laadpalen, geven we een duidelijk stappenplan en kun je direct een offerte aanvragen bij installateurs die werken in jouw gemeente.

  • Dankzij een elektrische laadpaal kan je enorm veel besparen op de laadkosten.
  • Nooit meer wachten tot er een paal vrij komt.
  • Elke ochtend beginnen met een volle accu, altijd 100% actieradius.
  • Voordelige autorijden door je wagen op te laden met eigen zonnepanelen.
  • Deze slimme laadpaal aan huis kun je al aanschaffen voor €955.
  • Een thuis-laadstation verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Sint Maartensbrug

Elektrisch rijden is de toekomst. Het opladen van een elektrisch voertuig zoals een Volkswagen ID.3 Pure kan op diverse manieren. Een 100% eigen goedkope laadpaal Sint Maartensbrug kopen is een zeer interessante optie. Het werkt snel en eenvoudig en je kunt rekenen op een optimale actieradius. Ook is het vele malen goedkoper dan een openbaar laadstation in de wijk. De kosten bestaan uit: de laadpaal zelf, de installatiekosten en de stroom / verbruikskosten (met zonnepanelen wordt het helemaal voordelig rijden). Het enige wat je verder moet hebben is een eigen oprit of parkeerplaats (garage). Welk laadstation moet ik kiezen voor mij EV en woning? Op deze pagina vind je bruikbare informatie omtrent laadpaal laten installeren in Sint Maartensbrug. Zie ook aanvullende informatie over Laadpaal plaatsen.

Wallbox of laadpaal
Een laadstation Sint Maartensbrug kan op 2 manieren worden geplaatst. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een stevige paal. Er zit verder geen verschil tussen deze opties. Denk goed na over de afstand die er zit tussen de parkeerplek en het laadstation zodat je geen lange laadkabels nodig hebt.

1-fase of 3-fasen station
De 1-fase variant werkt met de normale 230V aansluiting. Het systeem werkt dan op standaard 16A. Het maximale laadvermogen is dan 3.7 kW. Elke woning in Nederland heeft minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). De 3-fase installatie maakt gebruik van 3x230V en heeft een vermogen van 16A of 32A. Het maximale laadvermogen van deze aansluiting is 11 kW. Een 3-fase laadpaal kan dus veel sneller een auto opladen. Heb je geen 3-fase groepenkast? Voor een paar honderd euro kun jij je groepenkast laten aanpassen door een elektricien in Sint Maartensbrug. Tenslotte moet de netbeheerder een aanpassing doen aan jouw aansluiting.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

Goedkoop en snel laden en niet meer zoeken naar een vrij laadstation

Laadkabel: vast of los
Je kunt kiezen voor een laadzuil met een vaste kabel of een losse variant. Het grote voordeel van de vaste variant is dat je niet steeds de kabel uit jouw auto hoeft te halen. Wat hierbij ook handig is is dat ze beschikbaar zijn in allerlei lengtes, vaak wel 6 – 8 meter. Het grote nadeel is dat de kabel vaker gereinigd moet worden omdat er regen/sneeuw of andere viezigheid in de kabel kan komen (uitzondering is natuurlijk als je binnen kunt laden). Wat we ook vaak horen is dat het veel ruimte inneem (staat slordig). Bovendien kan het zijn dat sommige (oudere) EV’s weer een andere stekker nodig hebben.

Het grote gemak van een losse kabel (of een socket) is dat dit geschikt is voor meer verschillende auto’s. Je gebruikt namelijk de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Bovendien ziet het er wat netter uit en zal de levensduur van de stekker flink toenemen. Het grote nadeel is dat er een extra stap is als je wilt laden. Je moet de kabel/stekker dan uit je koffer pakken, om daarna het geheel te connecten. Het station met een losse kabel is vaak de beste keuze. Krijg je later een andere elektrische auto met een andere aansluiting? Dan ben je geen extra geld kwijt aan een aanpassing van het laadstation. Tip: gebruik ook zeker een snelladers in Sint Maartensbrug.

Enkel of dubbel laadpaal: wat zijn de verschillen
Er zijn twee mogelijkheden: een enkelvoudige of dubbele laadpaal. Het verschil zit hem in het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een paal met 1 stekkeringang heeft stroomcapaciteit voor 1 EV, met een dubbel laadstation kun je 2 EV’s tegelijkertijd aansluiten. Ideaal als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt of voor zakelijke doeleinden.

Innovatieve toepassingen
De nieuwste laadsystemen herbergen steeds vaker slimme laadfuncties. In het volgende hoofdstuk vind je meer info en krijg je inzicht in slimme laadpunten en wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

  • Dynamic Load Balancing: automatische optimalisering en verdeling van stroom.
  • Peak shaving: voorkomt overcapaciteit kosten bij het elektrisch laden.
  • Gezichtsherkenning: laadpalen kunnen worden ontgrendeld wanneer een geautoriseerde persoon voor de laadpaal staat.
  • Gebarenherkenning: je hebt geen pasje, tag of sleutel nodig om een sessie te starten of stoppen.
  • AutoStart / Plug&Charge: ideaal als het stroomverbruik niet geregistreerd hoeft te worden.
  • Abonnementen & Laadpas: laadkosten automatisch te verrekenen met je baas.

Laadpaal installateur Sint Maartensbrug vergelijken

De tarieven van laadpalen liggen nogal uiteen. De adviesprijs van een laadstation voor thuis ligt tussen de €675 en €3100. Een groot deel van onkosten kunnen we toeschrijven aan het totale laadvermogen van de installatie. Hoe hoger het vermogen, hoe sneller de batterij van een EV kan worden volgeladen. Verder onderscheiden we slimme laadpunten met innovatieve opties als Autostart die in aanschaf duurder zijn. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Sint Maartensbrug.

Laadstation typeLaadvermogenOplaadtijdPrijs
1-fase laadpaal3,7 kW11 uur€520- €610
1-fase laadpaal7,4 kW5 – 6 uur€525- €645
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€685- €765
3-fase laadpaal22 kW2 uur€875- €965
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis exclusief installatiekosten.

Betrouwbare merken

  1. EVBox:Vakkundige en gecertificeerde.
  2. Wallbox (wandlader): Meest betrouwbare en veilige optie voor het opladen van je auto.
  3. NewMotion: duidelijk inzicht door middel van online laadpuntbeheer.
  4. Alfen: SIM-lock vrij: vrije keuze voor de aanbieder van laaddiensten.
  5. Mennekes: Comfortabel, slim en groen.
  6. EVhub: Betaalbare no-nonsense laadstations voor de particulier.
  7. Webasto: Degelijk en krachtig, gemaakt in Duitsland.
  8. Ecotap: Eenvoudige bediening met start/stop knop.
  9. Blue Current: Simpel en gemakkelijk bedienen.
  10. Chargepoint: Compact en stijlvol ontwerp.
  11. Myenergi / Zappi: Laag tarief sensor om maximale besparingen te doen.
  12. Tesla Wall Connector: Ons advies voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Het slimme mobiele laadstation.
  14. Alternatieven: ABB, Eaton, Etrel, Delta, Etrel, Schneider Electric , Keba, Hypercharger & Tritium, Zaptec, Xcharge, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De uiteindelijke kosten van een voordelige laadpaal installeren in Sint Maartensbrug komen uit tussen de €300 tot €2000. Dit hangt af van of jouw meterkast al geschikt is voor een (3-fase) laadstation en de afstand tussen meterkast en de laadpaal. Hoe groter de te overbruggen afstand, hoe meer er uitgegraven moet worden en hoe meer prijzige kabels aangelegd moeten worden.

Laadpas bij laadpaal aan huis
Optioneel wordt bij het plaatsen van een laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Het is absoluut niet verplicht, maar geeft verschillende voordelen. De kosten van een laadpaal abonnement liggen rond de €6,75 (maandelijks).

  • Altijd inzicht in het verbruik van jouw laadstation.
  • Automatische verrekening werkgever.
  • instellen van laadkosten voor gastgebruik.
  • 24/7 helpdesk support.

Laadpaal thuis laten plaatsen?

Check betrouwbare installateurs in de regio.

Hoeveel voordeel behaal ik met een elektrische auto?

Elektrisch rijden is behalve goed voor het milieu ook goed voor de portemonnee. Zo’n elektrische auto en het thuislaadpunt heb je binnen een aantal jaar terugverdiend. Bijgaand tonen we een rekenvoorbeeld. Nederlandse automobilisten rijden elk jaar circa 1159 kilometer per 4 weken. Op basis daarvan ramen we hoeveel goedkoper je uiteindelijk uit bent. In onze begroting kiezen we voor de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Sint Maartensbrug):

  • Benzine rijden 2024: €0,110/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,042/km
SoortTarieven p/kmP/maandP/jaar
Benzine€0,110€127,49€1529,88
Elektrisch rijden€0,042€48,68€584,14
Besparing€0,068€78,81€945,74
Mogelijke besparing dankzij elektrisch rijden in november 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Schagen

Rijd je elektrisch, echter heb je thuis geen parkeerplek beschikbaar? En ontbreekt het aan een openbaar laadpunt in jouw eigen wijk? Je kunt dan zo’n openbaar oplaadpunt in Sint Maartensbrug aanvragen bij de gemeente. Er zijn verschillende eisen en criteria van toepassing:

  • Je beschikt zelf niet over voldoende vrije ruimte voor een laadpunt.
  • In de directe omgeving is er nog geen openbaar laadstation beschikbaar.
  • Je dient een aanvraag in voor een elektrische- of hybride auto met een minimale actieradius en/of accucapaciteit.

Wanneer je voldoet aan de gestelde eisen wordt jouw verzoek meegenomen. De gemeente geeft aan of en waar de laadzuil werkzaam zal worden. Ze overwegen daarbij zaken als bereikbaarheid en aanwezigheid van andere laadpunten. Elke EV-rijder kan er laden (hij is dus niet exclusief voor jou). Meer details is beschikbaar op www.schagen.nl. Hier kun je ook terecht voor vragen of je in aanmerking komt voor een subsidie. Veel gemeenten kiezen ervoor de exploitatie te laten verlopen via Openbaarladen.nl. Via deze website kan je heel eenvoudig een openbare laadpaal aanvragen. Of lees meer informatie over Elektrische auto prive rijden.

Overzicht met openbare oplaadpunten (november 2024)

Laadstations in Sint Maartensbrug zijn aanwezig. Iedereen mag daar in principe gebruik van maken. Het is een stuk duurder dan thuis laden. De onkosten wisselen tussen de €0,295 – €0,595 per kWh. Je moet een laadpas abonnement van bijv. Eflux of Vandebron hebben. In het onderstaande kaartje bekijk je de openbare laadstations in Sint Maartensbrug. Check tevens laadplekken en installatiebedrijven in Schagerbrug, Warmenhuizen, Tuitjenhorn, Dirkshorn en Sint Maarten.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden sint-maartensbrug-1752

Mogelijkheden voor zakelijke laadpunten

Een laadpaal bij het bedrijfspand is een prettige service voor bezoekers, klanten en eigen personeelsleden. Beschik je over een parkeerterrein met minimaal 10 parkeerplaatsen? Volgens de laatste regelgeving moet je rekening houden dat 10% van de plekken geschikt is voor EV’s. Zakelijke laadpalen kunnen relatief goedkoop geplaatst worden dankzij een aantal subsidieregelingen. Op deze site lees je hoe je tot wel 75% van de investeringskosten mag afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 75% aftrekbaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): De mogelijkheid voor het aftrekken van kleine investeringen, met name interessant voor startende ondernemers.
  • Daarbovenop kunnen bedrijven verdienen door derden te laten betalen voor het opladen.


Alles wat je moet weten over thuis elektrisch laden

Wat zijn de installatiekosten voor een laadstation aan huis?
Een eigen laadpaal voor huis en laten installeren varieert qua prijs tussen de €925 – €2250. De uiteindelijke kostprijs hangt vooral af van het type en model (wel of geen slimme functies), het maximale laadvermogen, de afstand van de woning tot de laadzuil (kabelmeters) en of er nog iets in de meterkast moet gebeuren zoals het laten plaatsen van een extra stroomgroep of aardlekschakelaar.

Wat betaal ik voor een volle accu?
Het is het meest voordelig om thuis je elektrische auto te laden. Je betaalt de kilowattuurprijs direct aan jouw vaste energieleverancier zoals Budget energie, NLE, Energiedirect, Eneco, Engie en Vattenfall, PowerPeers, Oxxio, Pure energie. Dat is om en nabij de €0,220 per kWh. De kosten van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €4,35 p/100 km. Goed om te weten: een gemiddelde benzineauto kost je zo’n €9,70 per 100 kilometer. Als je kiest voor zonnepanelen kan je uiteindelijk zelfs gratis laden. De huidige EV heeft zo’n 12 – 14 panelen nodig om per jaar op eigen zonne-energie in alle kilometers te kunnen voorzien in de provincie Noord-Holland.

Hoe wordt het geïnstalleerd?
De leverancier zal enkele aanpassingen moeten doen in de stroomvoorziening van je woning. Zo voorkom je dat de boel overbelast raakt. Vanaf dit stroompunt vind de kabel via de kruipruimte de weg naar buiten. In overeenstemming met de specialist bereken je wat een goede plek is om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. Jouw laadpaal installateur in Sint Maartensbrug plaatst het als wallbox aan de muur of op een bevestigingspaal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Meestal is elke meterkast geschikt voor het laden van een elektrische auto. Wel kunnen bepaalde aanpassingen nodig zijn. Belangrijk is of de meterkast is uitgevoerd met een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De eerste elektrische voertuigen kon men nog opladen op 220V (1-fase). De actuele EV’s kan je enkel laden met een 3-fasen aansluiting. Dit noemen we ook wel krachtstroom. Hiermee wordt de auto veel sneller geladen. Een laadpunt installatiebedrijf in Sint Maartensbrug kan jou hierin ontzorgen. De totale onkosten bedragen circa €925. Goed om te weten: het jaarlijkse vastrecht kan ook omhoog gaan.

Heb ik een type 1 of type 2 stekker nodig?
Laadkabel stekkers verdelen we onder intype 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt doorgaans geïmplementeerd bij Amerikaanse en Japanse merken. Model 2 wordt vooral gebruikt door de Europese leveranciers. Veel populaire elektrische auto’s in Sint Maartensbrug dien je op te laden met een type 2 stekker. Ook openbare laadpalen in Nederland hebben deze type 2 Mennekes stekker.

Kan ik subsidie krijgen voor een laadpaal bij mij thuis?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt. Iedere gemeente heeft een eigen beleid. De gemeente Schagen biedt op het ogenblik geen subsidieregelingen voor een particuliere laadpaal aan huis. Eventueel kun je wel proberen om een openbaar laadstation aan te vragen. Je kunt hierbij verzoeken of deze laadpaal niet al te ver van jouw huis kan komen te staan. Zie ook de website van de gemeente www.schagen.nl.

Plaats een reactie